,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 22 August 2013

KAMI MEMANG RESIS - HARUN DERIS MENJADI TUAN DI BUMI SENDIRI


PERATURAN BARU JUAL DAGING BABI, KETUA MENTERI MELAKA MEMANG JANTAN MELAYU SEJATI


Babi dan chinabeng DAP memang tidak dapat dipisahkan. Baik dalam bentuk makanan mahupun perangai... kedua-duanya segandingan dan bergandingan. 
Hari tu, Ketua Menteri Melaka, Harun Idris sentuh sikit saja pasal Jonker Street, DAP yang paling kuat melompat sampai balas dendam dengan tidak membenarkan kewujudan Pasar Ramadhan di Pulau Pinang manakala di Selangor pula, denda yang sangat tinggi dikenakan kepada sesiapa sahaja yang berniaga di Pasar Ramadhan.
Jonker Street yang menempatkan pelbagai barangan palsu, dan menjadi sarang kepada pendatang-pendatang warga China, mendapat tempat istimewa di hati DAP. Jangan sentuh, jangan sebut dan jangan sama sekali disusun semula. DAP akan marah.
PELIK TAPI BENAR - YDP Pas Mersing Rosalan Mamat 
Rosalan 51, berkata gambar ini dirakamkan dua hari sebelum Tahun Baru Cina ketika beliau dan beberpa pemimpin PAS tempatan mengedarkan angpau, limau dan kad tahun baru di Gerai Babi di Mersing
Tapi kalau orang Melayu, tak apa. Tak dibenarkan berniaga, DAP lagi suka. 
Nah, sekarang, Ketua Menteri Melaka bikin hal lagi. Beberapa peraturan telah dibuat terhadap para peniaga daging babi di Melaka yang pastinya akan membuak-buakkan darah babi dalam badan para pemimpin DAP. 
Peraturan-peraturan 'kecil' yang telah dikeluarkan oleh Majlis Bandaraya Melaka adalah seperti berikut: 
1. Para peniaga daging babi dilarang sama sekali daripada mengalirkan cecair dari daging babi dalam segala bentuk. 
2. Kedai atau gerai yang menjual daging babi, mestilah tertutup, berhawa dingin dan mestilah berada lebih 100 meter dari surau atau kawasan kediaman.
3. Longkang dari kedai atau gerai menjual daging babi, tidak boleh mengalir ke arah surau, kawasan kediaman mahupun longkang awam. 
4. Beg yang berisi bahan buangan daging babi perlulah dilabelkan.
5. Kedai yang menjual daging babi perlu memasang pintu kaca sehingga ke siling. 
6. Kedai atau gerai yang menjual daging babi tidak boleh sama sekali menggunakan kawasan pejalan kaki mahupun di lorong belakang. 
8. Cermin hadapan kedai yang menjual daging babi perlu diletakkan filem berwarna hitam sehingga 5 kaki. 
9. Tanda TIDAK HALAL perlu diletakkan pada pintu berukuran sekaki persegi atau sekurang-kurangnya 2 x 10 inci. 
10. Nasi berdaging babi hanya boleh dijual bermula dari pukul 11:00 malam. 
Itulah yang terkandung dalam flyiers yang tertera di atas. Sama ada benar ia merupakan peraturan yang telah dibuat oleh Majlis Bandaraya Melaka Bandar Bersejarah atau sebenarnya ia bikinan puak chinabeng yang mahu menimbulkan kemarahan kaum mereka sendiri terhadap Ketua Menteri Melaka, kita tunggu penjelasan lebih lanjut.
Bagaimanapun, sekiranya peraturan-peraturan berkenaan dibuat, ia sebenarnya lebih mendatangkan keselesaan. Pemakan daging babi, tidaklah seramai mana kalau dibandingkan dengan yang tidak memakan daging haiwan berkenaan. Bahkan di kalangan chinabeng sendiri pun, ramai yang tidak mengambil daging babi sebagai makanan gizi mereka. 
Hanya chinabeng cokia sahaja yang masih berbangga-bangga kerana memakan daging babi!!!

AMUKANMELAYU - Hanya anak JANTAN sahaja yang boleh memimpin UMNO. Yang skema dan "Rambut" belah tengah bolehlah JOIN Kelab Pondan Lembah Pantai.