,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 12 August 2013

AMPUN TUANKU, BANYAK LAGI YANG PERLU DI ROBOHKAN


 

DYMM SULTAN JOHOR ARAHKAN SURAU TG SEDILI DIROBOHKAN..... 

Duli Tuanku Sultan Johor

 

Surau yang menjadi pertikaian didalam media sosial sejak semalam mendapat perhatian Sultan Johor. Arahan terbaru dari Istana mengatakan bahawa surau berkenaan tidak diiktiraf sebagai surau. Segala
IMEJ - Pemujaan yang di pasang dalam Surau
papantanda mengenai Islam telah diarahkan dibuka, Titah dari DYMM Sultan Johor bangunan tersebut diarahkan untuk dirobohkan.
Sebelum itu penduduk disekitar Tg Sedili terkejut dengan upacara sembahyang oleh individu berugama Budha. Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan dan Keselamatan Kampung Sedeli Besar, Ali Mohamad, 64, berkata, penduduk kampung telah bertindak menghalau kumpulan terbabit keluar dari surau berkenaan sebaik menyedari kejadian itu.
SAYANG - Kerana kecuaian kita
"Kami sangat tidak berpuas hati dengan kejadian itu, apatah lagi dalam surau itu ada tergantung banyak kalimah suci agama Islam," ujarnya.
Imam Dua Masjid Besar Al-Muttaqin Sedeli Besar, Norizan Haron, 51, turut kecewa kerana beliau antara individu yang menyokong pembinaan surau dalam pusat peranginan tersebut tiga tahun lalu.
"Saya telah menandatangani surat sokongan untuk membina surau ini, sekarang ia telah disalahgunakan pula," katanya.


Ampun Tuanku.......

Ampun Tuanku - Ni satu bukti
Banyak lagi yang perlu di robohkan, depa buat masjid macam "MARKAS". Semua yang depa duk bawak masuk masjid tu Tuanku....sekoq pun takdak yang masuk islam. Bila kita marah depa kata kita kena "Dekatkan depa(Orang Kafiaq) ni dekat dengan Islam. Betoi la Tuanku....tapi patek tengok depa ni kena main dengan Orang Kapiaq yang depa duk percaya tu.




Ni satu lagi Tuanku
La ni baru depa nak sedaq.....tapi itu pun depa tak mengaku apa yang depa buat dulu satu kesalahan. Patek rasa Tuanku.....mana-mana Ustaz yang duk cenderung kearah politik tu di tareklah tauliah depa. Sebab banyak lagi Uztaz yang tahu membezakan berdakwah cara Islam sebenarnya dari berdakwah cara politik yang tidak menguntung dan semakin bercelaru pemahaman Islam orang la ni. Ada yang kata PAS tu Islam dan Islam tu PAS. Patek bukan bencikan PAS tapi apa yang ada dlam PAS sekarang ni semuanya yang akan memusnahkan Orang Islam yang menyokong PAS atau orang yang bersimpati dengan Parti ini.

UMNO pun bukannye betoi tapi taklah mengarut teruk sangat. Dalam PAS sekarang ni ada Khawarij, ada Syiah, ada yang mengikut saja, ada pemimpinnya yang rendah moralnya. 
Menyedihkan
Kesimpulanya kalu tak di bendung secara serius POLITIK yang menggunakan ugama ni......di bimbingi banyak lagi yang tersesat dan dasar-dasar "MERAPU" yang di bawak mereka sehingga membenarkan Orang KAFIR berceramah dalam Masjid atau Surau adalah PERKARA yang tidak dapat di maafkan sehingga ORANG KAFIR sanggup menjadikan surau di Sedeli sebagai tempat ritual Ugama Buddha adalah bermula dengan Pembawakan PAS membenarkan masjid dan surau di gunakan oleh Orang Kapiaq berceramah kerana nakkan undi depa.

Ampun Tuanku.
   
Tuanku lihatlah gambaq-gambaq yang patek turnkan di bawah ni. Semuanya menyakitkan hati dan permulaan kepada penghinaan seterusnya.....

  

 
 



AMUKANMELAYU - Puaslah hati hangpa......hangpalah yang memulakan semua ini. Jangan duk TAICI dengan bukti ni. Mintalah ampun dengan Allah. Jangan mudah percayakan kafirun dan janganlah menggunakan Ayat-ayat Allah dan memetik Hadis rasullullah untuk menghalalkan perbuatan kamu. Walau pun kami bukan dari Politik Berparti seperti kamu tapi kami juga ada tanggung jawab kepada Ugamabangsa dan Islam bukan HAK ORANG POLITIK. Sejarah terdahulu, ugama di kembangkan bukannya dengan politik tapi dengan DAKWAH. Kami akan mempertahankan ugama Allah ni cara kami dan kami tidak perlu pun kepada POLITIK kamu. Duli Tuanku Raja-Raja Melayu lebih banyak Mengislamkan orang kafir dan bukannya kamu yang hanya pandai berpolitik berselindung di sebalik ugama.