,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 20 August 2013

SELEPAS OPS CANTAS PASTI OPS TEBANG


GANGSTER KONGSI GELAP & PAKATAN DAH TIDOR TAK LENA KESAN OPS CANTAS KHAS

by Generasi Pejuang Bangsa  
PDRM - MENJUNJUNG NAMA ALLAH DAN RASUL

TIADA LAGI AMARAN ...HANYA TINDAKAN ...

OPS CANTAS TELAH DIISYTIHARKAN POLIS SEMALAM   TERHADAP KEPADA SEMUA  GANGSTER , KONGSI GELAP , PENJENAYAH , PENCURI , PEROMPAK , BEKAS BANDUAN , PERAGUT YANG MASIH BERSEMBUNYI DI NEGARA INI ....
KESANNYA 5 ANGGOTA KONGSI GELAP MATI DI P.PINANG PAGI INI ...

RAKYAT DI  AKAR UMBI MEMANG  MAHUKAN   KETEGASAN & TINDAKAN SEPERTI INI  DIAMBIL POLIS ...

PERSETANKAN HAK ASASI YANG DIAGUNGKAN   PAKATAN & MACAINYA ... 

KESELAMATAN AWAM & NEGARA  LEBIH PENTING DARIPADA SEGALA-GALANYA ...


CUMA NANTI KITA TUNGGU  REAKSI PAKATAN TERUTAMA DAP . ..
SEBABNYA  LAWYER2  PAKATAN   CUKUP PANTANG  SEKALI BILA POLIS TEMBAK MATI PENJENAYAH  BUKAN MELAYU SEPERTI HARI INI .....

 Laporan terbaru :

Polis hari ini menembak mati lima anggota kumpulan kongsi gelap dipercayai pembunuh upahan yang dikehendaki polis kerana terbabit dalam kes bunuh dan cubaan bunuh di Pulau Pinang, Kedah dan Negeri Sembilan. 

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, polis percaya turut terbunuh dalam kejadian berbalas tembak di sebuah pangsapuri di Sungai Nibong di sini pada pukul 4.30 pagi ini ialah ketua kumpulan itu. 
Beliau berkata, berikutan kejadian itu polis percaya berjaya menumpaskan geng kongsi gelap yang aktif membunuh dan melakukan beberapa jenayah membabitkan senjata api. 
"Hasil pemeriksaan ke atas tiga senjata api yang dirampas dalam operasi itu, kami berjaya menyelesaikan 10 kes bunuh dan dua cubaan membunuh di tiga negeri berkenaan, tujuh daripadanya kes bunuh dan dua cubaan bunuh di Pulau Pinang. 
"Dua lagi kes bunuh di Kedah dan satu kes bunuh di Negeri Sembilan. Semua kes itu berlaku sejak tahun lepas termasuk yang terbaru di negeri ini (Pulau Pinang)," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Pulau Pinang, di sini hari ini. - Bernama


Dengan komen dan penyerangan ke atas PDRM bila satu-satu serbuan atau tangkapan atau PENJAHAT di tembak mati, hampir kesemua Kepimpinan Pembangkang khususnya Cina dan India akan menerjah ke muka POLIS. Ada saja perkara yang tidak betul. Yang menghairan, kenapa mereka suka sangat untuk MEMPERTAHAKAN penjenayah atau penjahat, walau pun Polis ada rekod atau ada bukti jenayah yang mereka lakukan.

Sementara LAWYER pula seolah-olah sudah menjadi perkara wajib untuk mempertahakan Penjenayah walau pun cukup buktinya dan mereka seakan-akan memaksa Polis untuk membebaskan penjenayah sehingga mereka sanggup mencari kesilapan teknikal untuk melepaskan penjenayah. Kenapa?

Dengan itu sudah sampai masanya setiap Wakil Raayat atau Lawyer yang bersuara lantang sangat tu.....Polis perlu membuka kertas siasatan kenapa mereka terlalu sangat untuk melepas penjenayah tersebut berbanding dengan kes-kes sivil yang lain. Mungkin PENJENAYAH tersebut adalah PENYUMBANG DANA kepada mereka untuk mereka menjalankan Kegiatan Politik mereka.

Adakah Pihak Bank Negara atau Polis bahagian Jenayah Perdagangan ada membuat penyiasatan kepada mereka ini? Dengan cara mereka beriya-iya sangat mempertahankan Penjenayah tiada syak lagi ramai dari Ahli Politik pembangkang juga mungkin ada dari BN sendiri yang melindungi penjenayah ini.

Lagi Bangsa Cina Hina Polis @PDRMsia - KLChronicle


Bagaimana - Bukan KUrang ajarkah namanya ni.

Oleh : Jebat

Nampaknya sejak dua menjak ni, cina-cina bukan Islam kat Malaysia ni makin bertambah-tambah biadap dan kurang ajar. Mungkin mereka sudah terlupa bahana 13 MEI 1969? Hampir setiap minggu, ada sahaja imej-imej kurang ajar, mesej-mesej biadap dan menghina mereka lemparkan ke alam maya. Mereka rasa, sesiapa sahaja tidak boleh menganggu gugat mereka. Ekoran mereka merasakan diri mereka sebagai 'rakyat'. 



Lihat sahaja video serbuan polis di sebuah kelab malam di Selangor. Marah dengan tindakan polis, dimakinya Barisan Nasional tak pasal-pasal. Malah dengan egonya si cina mabuk tu sibuk melaung-laungkan 'HAK RAKYAT'. Dan mahu mempotraitkan dirinya sebagai 'mangsa kekejaman' Kerajaan Barisan Nasional.


Kepada orang Cina Kafir di Malaysia. Nasihat kami : Nak bercakap, fikirlah habis-habis. Jangan sampai tahap kesabaran orang Melayu hilang. Kang kalau dah hilang, 13 Mei 2.0 boleh berlaku. Bersykurlah sebab kalian diberikan kesempatan menjadi Warganegara Malaysia, malah mempraktikkan budaya dan memiliki sekolah aliran sendiri. Apakah kalian mahukan nasib kalian seperti kaum Cina di Indonesia, Thailand ataupun Brunei? Fikir-fikirlah sendiri.

Orang Melayu tak gemar bergaduh dan mencari pasal dengan bangsa lain. Sejak zaman kesultanan Melayu Melaka, orang Melayu dapat menerima orang luar dengan mudahnya. Berniaga, berdagang dan menetap. Namun awas. Sekali hatinya sudah terguris, darah menjadi 'pelalinya'.

SUMBER : PENA MINANG 

1 comment:

Anonymous said...
tak payah lah cerita fasal 13 mei... Asyik2 13 mei...asyik2 13 mei... Melayu dah jadi kayu...buat sejarah baru,biar dia kenal org melayu!!! Tapi masih adakah melayu seperti melayu dulu-dulu...Cer tengok diri sendiri tu dulu..Hanya tinggal melayu..Semangat Melayu????Memang layu!!!!

Operasi Cantas Khas (Op Cantas) Telah Bermula

Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengisytiharkan perang terhadap individu atau suspek jenayah dengan menggerakkan Operasi Cantas Khas (Op Cantas) secara besar-besaran di seluruh negara, bermula tengah malam kelmarin.

Operasi membabitkan sekatan jalan raya, pemeriksaan premis perniagaan dan kediaman serta mengesan bekas banduan yang pernah ditahan mengikut Ordinan Darurat (OD) yang disyaki aktif semula dalam kegiatan jenayah.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata pihaknya akan menjalankan pemeriksaan dan siasatan menyeluruh berdasarkan maklumat diberikan orang awam dan hasil risikan di peringkat balai, daerah, kontinjen dan Bukit Aman.

Mereka yang ditahan akan melalui pelbagai peringkat saringan, termasuk pemeriksaan rekod jenayah lampau, ujian air kencing, tubuh badan dan kenderaan yang digunakan, kesalahan trafik, pengenalan diri selain pemeriksaan di kediaman suspek.

“Melalui cara ini, kita yakin dapat mengatasi kes jenayah seperti samun, curi kenderaan dan pecah rumah, termasuk menghindar berlakunya sebarang cubaan untuk melakukan pelbagai kesalahan jenayah seperti bunuh”, katanya.

Dalam operasi bermula awal padi semalam, sebanyak 11 lokasi panas di sekitar Lembah Klang diperiksa iaitu lima di ibu kota dan enam di Selangor.
Individu yang dikesan dalam Op Cantas dan mempunyai kaitan dengan mana-mana kumpulan kongsi gelap atau samseng yang mendatangkan ancaman kepada keselamatan dan ketenteraman awam akan ditahan mengikut Akta Pencegahan Jenayah (APJ) untuk tempoh 24 jam.

“Tumpuan diberikan terhadap mereka yang terlibat dalam pertubuhan haram selepas dikenal pasti melalui identity diri, logo pada kenderaan atau apa saja lambang mencurigakan sehingga kita yakin mereka adalah anggota kumpulan kongsi gelap.”

“Sekiranya memerlukan masa untuk siasatan lanjut, suspek akan direman selepas mendapat perintah mahkamah,” katanya.

Ops cantas dikendalikan sepenuhnya Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, turut membabitkan penubuhan pasukan operasi khas yang terdiri daripada 12 anggota, diketuai seorang pegawai berpangkat Assisten Superintendan (ASP) bagi setiap kawasana tau daerah.

Pasukan operasi khas itu akan menjalankan siasatan dan pemeriksaan susulan berkaitan kes jenayah sejurus menerima maklumat daripada suspek atau ahli kongsi gelap yang ditahan dalam Op Cantas Khas



AMUKANMELAYU - OPS Raya belum habis lagi.......