,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 5 August 2013

NAJIB TAK SEMPAT NAK TENGOK NKRA DEPA DAH TEMBAK PULAK?

 

TAHNIAH Ah Jib Go, RATING MENINGKAT, NEGARA "SAFE AND SOUND"

  

Ah Jib Gor (Go)

Ala polis tak payah buat kerja siasat dan benteras jenayah jika yang banyak mampos kena tembak tu puak-puak cinabeng dan paria. Kerana merekalah yang sangat-sangat nakkan penghapusan ISA dan Ordinan Darurat.

Jaga orang Melayu lebih baik dari jaga kaum pendatang yang tak kenang budi macam melepaskan anjing tersepit. Sebaik-baik anjing pun mereka tetap hidu dan jilat tahi.
Reply
Betul tak perlu semua akta tu..yg mampos banga yg minta akta itu d hapuskan, jika polis tembak, meka tuduh trigger happy, la ni ambik kauuuu



 Kementerian Dalam Negeri 

Pencapaian NKRA Mengurangkan Jenayah Tahun 2011

1. Jenayah Indeks menurun sebanyak 11.1% (pengurangan sebanyak 19,629 kes) pada tahun 2011 berbanding tahun 2010.
2. Jenayah Jalanan menurun sebanyak 39.7% (pengurangan sebanyak 15,101 kes) pada tahun 2011 berbanding tahun 2009.
3. Dapatan kajian TNS Research International pada Disember 2011 menunjukkan pengurangan 52.9% rakyat berasa takut menjadi mangsa jenayah berbanding dapatan pada tahun 2009, iaitu 58.5%.
4. 86,794 Kertas Siasatan diterima pakai di Mahkamah berbanding 370,452 Kertas Siasatan dibuka pada tahun 2011, menjadikan peningkatan 23.4% kes tuduhan di Mahkamah.
5. Dapatan kajian TNS Research International pada Disember 2011 menunjukkan peningkatan 70.5% rakyat berpuas hati terhadap prestasi PDRM berbanding dapatan pada tahun 2010, iaitu 35.8%.

CAKAP - Ini minggu sudah belapa olang Lu tembak?

Sekarang semakin menampakan manfaat yang sangat besar selepas Najib hapuskan ISA, Ordinan Darurat dan Akta Pencegahan Jenayah. Dari sebuah Negara yang Aman dan Damai kini Malaysia semakin di kenali sebagai sebuah Negara yang ala-ala Cowboy gituuu.....

Good job Ah Jib Gor...keep up the good job!


31 mati dalam 4 bulan 

"Death is cheap and staying alive costly", diterjemahkan sebagai "Selamat datang ke Malaysia di mana untuk mati adalah murah dan untuk hidup adalah mahal".
 
Ini semua siapa yang punya....Ahmad Al Bab yang punya

 
 
 
Semua orang marah dengan kenyataan Media Singapura ini, tapi siapa yang menjadi punca semua ini berlaku. Siapa yang merangkanya, bagaimana perkara ini boleh berlaku, siapa di belakang mereka?
Ada dua bangsa yang SUKA kepada kerja-kerja samseng ini. Mereka ini terlibat dengan : 
 
PELACURAN, KECURIAN BERSKALA BESAR, KONGSI GELAP, PEMERDAGANGAN MANUSIA, PENGGUBALAN WANG HARAM, DADAH, PENIPUAN, CETI HARAM, PENYELUDUPAN, SENJATA API DAN PERAS UGUT. 
 
Semua mereka ini ada PENJAGAnya. Siapa? Semua rumah persundalan dan rumah urut dan segala macam kelab judi ini hanya beberapa meter sahaja dari Pejabat Majlis Bandaraya atau Majlis Perbandaran atau Majlis Daerah. Berapa banyak Pengyatkuasa yang ada? Siapa yang menjadi AHLI MAJLIS? Aku tak mahu menjawabnya.....hangpa carilah sendiri jawapanya......Politik bukan lagi untuk membela rakyat tapi lebih kepada mengisi TEMOLOQ hangpa sampai melimpah. 
 
Walaupun lepas PRU ke 13 ni Aku sering TIBAI Najib....tapi Aku percaya semua benda ni Najib tak terlibat, mungkin seorang dua MP Melayu yang terlibat....tapi Aku tak kata MCA/MIC terlibat.....tapi Aku yakin semua kerja ni adalah kerja KAFIRUN. Sesiapa yang mengundi KAFIRUN semasa PRU KE 13 kelmarin.....hangpa jawablah kat Akhirat nanti.....yang Aku marah sangat ni Aku dah ingatkan, PRU KE 13 adalah kemenangan ISLAMELAYU. Najib kene bertegas.....jangan lagi harapkan Cina, mereka telah lama mati di Tanah Melayu ini.....tapi Melayu macam Najib, Anwar, TGHH, Nazri dan yang lain-lain yang tiada HATI MELAYU inilah yang membuatkan mereka bangun untuk MEMBUNUH kita.
 
 
 INGAT PESANAN DUA TOKOH NI.
 
  
 
 

 
Dari bulan April ke Julai 2013, berlaku 31 kematian yang melibatkan pembunuhan.

.
1)12/4/13
Mangsa James John, 45 ditembak mati dalam keretanya berhampiran lampu isyarat Taman Seri Labu oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal

2)14/4/13
Mangsa Tan Kok Soon, 56 ditembak dari jarak dekat ketika makan malam bersama keluarganya di sebuah restoran di Pusat Komesial Oakland,

3)16/4/13
Mangsa K. Muthulagan, 47 maut menerima tembakan jarak dekat yang menembusi kepala di Taiping.


4) 25/4/13
Mangsa, N. Ragunathan, 39 yang merupakan runner untuk JPJ ditembak mati dalam keretanya oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal di Tampin

5) 26/4/13

Mangsa, yang merupakan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai dalam negeri), Datuk Shaharuddin Ibrahim, 58 di tembak dalam perjalanan ke pejabat di Putrajaya oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal

6) 26/4/13
Mangsa Karikaalan, 29, yang merupakan seorang tukang gunting rambut, mati ditembak oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal ketika di Cheras dalam perjalanan ke hospital. Dia terkena dua daripada 10 das tembakan yang dilepaskan oleh dua lelaki, Manakala, ibu Karikaalan, 60 cedera di lengan kanan

7) 30/4/13
Mangsa seorang peniaga baju bundle, 26 tahun hampir maut dari tembakan dua lelaki yang menaiki motorsikal di hadapan rumahnya di Taiping.


8) 7/5/13)
Mangsa Tan hock chin, 47, seorang yang sekarelawan rondaan keselamatan kawasan taman perumahan yang aktif mati ditembak dua lelaki yang tidak dikenali ketika sedang minum bersama dua rakandi Nibung Tebal.

9) 9/5/13
Mangsa seorang jurutera, Muthu Pillai, 41 tahun di jumpai mati dengan tiga kesan tembakan di sebuah ladang kelapa sawit di Tangkak.

10) 10/5/13
Mangsa, seorang penarik kereta M. Nagenthiran, 30 tahun mati ditembak dengan tiga das tembakan di hadapan rumahnya di rumah pangsa Tmn Setia Jaya, Alor Setar.

11) 11/5/13

Mangsa seorang pembantu kedai barang lusuh, Thangaraja, 31 di temui mati di dalam kereta Perodua Alza miliknya dengan 10 kesan tembakan di persimpangan lampu isyarat Taman Kucai Lunas.

12)11/5/13
Polis sukarelawan N.Saravanan dan rakannya Tamil Selvam, 29 ditembak dan mengalami kecederaan oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal di Cheras

13)11/5/13
Dua lelaki P. Chslidass, 29 dan G. Surentharan, 31 mati ditembak manakala dua lagi lagi rakannya parah ditembak dari jarak dekat ketika kenderaan pacuan 4 roda yang mereka naiki berhenti di persimpangan lampu isyarat pusat bandar Seemban. DIpercayai dibunuh oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal

14)12/5/13
Dua lelaki S. Kanan, 37 dan G. Suresh, 28 maut manakala manakala dua lagi lagi rakannya parah ditembak empat lelaki yang menaiki motorsikal ketika berhenti di lampu isyarat persimpangan Bukit Tambun P.pinang

15) 4/6/13
Pemilik bengkel kereta Govindarajo@Murthy, 36 mati manakala rakannya A. Manimaran cedera selepas di tembak oleh dua lelaki yang menaiki motorsikaldi sebuah restoran di Tmn Kota Jaya, Simpang, Taiping


16) 6/6/13
Tan Chai Heng, 51 mati dengan kesan tembakan di muka di temui terbaring di sebuah taman di Muar kira-kira 30 meter dari rumahnya

17)14/6/13
Seorang peniaga Lim Kong Hai cedera parah di bahagian perut setelah ditembak berhampiran stesen bas (kuala kurau)
.
18) 4/7/13
Seorg guru sekolah rendah Tumpat cedera di tembak di bahagian leher di Pasir Mas, Kelantan

19) 4/7/13
Mangsa K. Kuganeswaran mati ditembak dua lelaki yang memakai topi keledar yang telah melepaskan 4 das tembakan dari jarak dekat di Restoran Cina Relau, P.Pinang.

20) 8/7/13
Seorng Guru Penolong Hal Ehwal Murid (HEM), Hashim Mat Zin, 43 mati selepas terkena 3 das tembakan di Simpang Tiga berhampiran sekolah di Bachok Kelantan.

21)12/7/13
Seorang kanak-kanak lelaki India berusia 4 tahun menjadi mangsa di tembak seorang lelaki yang menaiki motorsikal ketika menemani bapanya untuk berjumpa rakan di Pulau Pinang

22)15/7/13
Dua beranak parah di tembak ketika sedang berehat selepas berbuka dalam satu kejadian samun di Taman Sejahtera di Kampar.

23)18/7/13
Seorg guru mati terkena 6 das tembakan yang dilepaskan dua yang menaiki motorsikal ketika berhenti di lampu isyarat Simpang Empat Jalan Keladi, Kulim.


24)19/7/13
Seorang lelaki India ditemui mati di percayai di tembak di Jln Gula Simpang Empat Semanggol

25) 24/7/13
Seorg lelaki berusia 46 tahun cedera parah setelah di tembak di kawasan tempat letak kereta Taman Rekreasi Gunung Lambak, Kluang.

26) 26/7/13
Seorang pemandu lori Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Temerloh cedera di lengan selepas di tembak lelaki yang menaiki motorsikal dalam perjalanan ke Jerantut.

27) 27/7/13
Pengerusi badan Pemantau Jenayah (MyWatch) Sri Sanjeevan di tembak 2 das tembakan Di Jempol dekat Bahau, N. Sembilan

28) 29/7/13
Jasraf Veenderjeef Singh, 25 mati akibat terkena tembakan di leher manakala abang mangsa, 28 dan rakannya seorang lelaki cina, 55 cedera parah di Ipoh.

29) 29/7/13
Pengasas Arab-Malaysian Development Bank, Hussain Ahmad Najadi, 75 di tembak mati di kawasan letak kereta di Lorong Ceylon Kuala Lumpur manakala isteri mangsa cedera terkena tembakan oleh tiga lelaki cina menaiki teksi.

30) 29/7/13
G. Santhanasamy, 30 berasal dari Kulim Kedah cedera di betis di tembak oleh dua lelaki yang menaiki motorsikal di persimpangan lampu isyarat Jalan Mengkuang, Bukit Mertajam.

31) 31/7/13
Seorang lelaki india N. Jeevandran, 26 yang dikehendaki polis kerana mempunyai 4 rekod jenayah mati di tembak di persimpangan Jln Permai Utama berhampiran Ppejabat Pendidikan Daerah, Parit BUntar.

Bukankah bijak Penasihat Dato Najib - Omar Ong, Shahlan dan Nazri yang beriya benar nakkan bubar EO dan ISA. Seorang lagi yang sentiasa gagal bernama Idris Jala pula jadi Pengerusi Jenayah Berat. Seperti TIKUS membaiki labu.

Nak nasihat tu jangan terikut-ikut ideologi kamu tapi fikir sesuatu dalam-dalam akan akibatnya kepada semua dan Negara
 
 
AMUKANMELAYU - Jangan di buang apa yang ada, cari tambah untuk yang kurang, baiki apa yang rosak dan bersihkan apa yang kotor dan kilat pada yang lusuh........ NASI BELUM MENJADI BUBUR.....suka atau tidak BALEKLAH KE PEJUANGAN ASAL.