,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 6 August 2013

KHALID NORDIN MEMBINA JAMBATAN MAUT DI JOHOR


Tahniah ... HERO MELAYU HADIAHKAN RM1 JUTA UNTUK SEKOLAH CINA VERNAKULAR

| Monday, August 5, 2013
Mohamed Khaled Nordin (baju merah) cukup berbangga dikelilingi tetamu di Foon Yew High School dalam meraikan ulangtahun ke-100 tahun sekolah terbabit di Stulang Laut, Johor Baru.

Johor Mentri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin has announced an allocation of RM1mil as a gift to Foon Yew High School for its 100th anniversary celebration.

The announcement was met with applause from some 10,000 guests at a dinner held at the school’s football field in Stulang Laut here on Saturday night.

“This is to show our appreciation towards the school’s efforts in providing quality education to Johoreans for the past century,” he said in his speech.

He said the school’s achievements were no easy feat and were something that the students and teachers should be proud of.

“Since the school was founded in 1913, it has branched out to five primary schools and established Southern University College.

“A hundred years is a long time and as a Johorean, I feel proud of the school’s achievements,” he said.

However, Mohamed Khaled also reminded them of the need to look forward and continue striving for the best.

“As an educational institution, it is important that Foon Yew produce students with positive qualities and good moral values, who would someday contribute to the country’s development,” he said.

sumber : THE STAR



Baru semalam GWM menerbitkan artikel bahawsanya sekarang adalah waktu paling terbaik untuk pemimpin UMNO untuk mula tunjuk HERO dihadapan ahli dan anggota parti.

Cuma perbezaan ketara adalah GALAKnya pemimpin UMNO ini mendambakan tepukan gemuruh 10,000 Cina yang telah 'menterbalikkan' undi Barisan Nasional sewaktu Pilihan Raya Umum ke-13.

Agak musykil atas kapasiti apa sang HERO MELAYU ini begitu bermurah hati menghadiahkan RM1 JUTA kepada sebuah sekolah vernakular Cina sememangnya didokong oleh pertubuhan-pertubuhan chauvinist yang memperlekehkan dan menolak Bahasa Melayu sebagai instrumen utama perpaduan dan keharmonian kaum di negara ini.

Barangkali sekolah vernakular Cina ini TERAMAT HEBAT dalam melahirkan barisan pemimpin Cina yang nyata CUKUP MEMBANTU pembangunan Malaysia dengan barisan alumni yang mempunyai NILAI MORAL yang tinggi.


Nyata cukup tepat firasat sang HERO MELAYU ini kerana memang benar sekolah vernakular Cina Foon Yew High School, telah melahirkan seorang pemimpin DAP, Dr Boo Cheng Hao yang mempunyai NILAI MORAL yang tinggi, yang tidak tahu menghormati Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama rasmi dan hak keistimewaan Melayu-Bumiputera.

SYABAS kita ucapkan kepada sang HERO MELAYU ini kerana telah menghadiahkan RM1 juta dalam melahirkan lebih ramai lagi barisan kepimpinan Cina yang tidak tahu menghormati Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama rasmi dan hak keistimewaan Melayu-Bumiputera.

Bukan sahaja Dr Boo Cheng Hao, produk sekolah vernakular Cina ini telah melahirkan ramai pemimpin terhebat DAP seperti Teresa Kok yang begitu arif mengeluarkan kenyataan bahawa ZAKAT PERLU DIBERIKAN KEPADA ORANG CINA KERANA CINA JUGA MEMBAYAR CUKAI.


Mungkin juga pada firasat GWM, tidak ada sekolah kebangsaan, sekolah Melayu mahupun sekolah pondok di Johor yang LAYAK diberikan hadiah RM1 juta ini sebagai rangsangan dalam melahirkan barisan kepimpinan MELAYU-ISLAM.

Maka dapatlah disimpulkan bahawa CHINESE SUPREMACY telah memungkinkan layaknya hadiah ini diberikan. Mungkin ada kebenarannya pada sudut sang HERO MELAYU ini RM1 juta ini ...




AMUKANMELAYU - Memang benar kata SANGGAH TOK JANGGUT, kalau di buang ANTAH dan PASIR di dalam UMNO....APA YANG TINGGAL? Memang PEMIMPINTERTINGGI UMNO ni telah "ROSAK AKAL"nya..........Allah buka sekadar manarik perasaan BERANI dan tingalkan perasaan TAKUT di hati mereka, tp Allah juga telah menarik KEBIJAKSANAAN dan yang tinggal adalah KEBODOHAN sahaja di kepala mereka.