,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 15 August 2013

LAIN DI MULUT LAIN DI HATI - KALAU TAK MENIPU BUKAN CINA NAMANYA


BIAR GAMBAR BERBICARA


علامات الساعة Hadith Akhir Zaman:  Umat Islam Mengikuti Jejak Langkah Yahudi Dan Nasrani

 Umat Islam Mengikuti Jejak Langkah Yahudi Dan Nasrani(Kafirun)

Peristiwa Akhir Zaman, Hadis 5

Ertinya: 

Daripada Abu Sa’id al-Khudri r.a berkata, “Rasulullah S.A.W bersabda, “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.”
Para sahabat bertanya, “Ya Rasulullah, apakah Yahudi dan Nasrani yang Engkau maksudkan?” Nabi S.A.W menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka?”

Hadith riwayat Muslim.

From Abu Sa’id al-Khudri reported that, “The Prophet said,” You will follow the footsteps of the nations before you, span by span, cubit by cubit until if they entered a lizard’s hole you would follow them too. ”
The companions asked, “O Messenger of Allah, the Jews and the Christians that you mean?” The Prophet said, “Who else if not them?”
Hadith narrated by Muslim.

Keterangan:

Umat Islam akan mengikuti jejak langkah ataupun gaya hidup orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggakan dalam urusan yang kecil dan perkara yang tidak munasabah. Contohnya; seandainya orang Yahudi dan Nasrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekalipun, orang Islam akan terus mengikuti mereka.
Pada masakini kita dapat menyaksikan sendiri kenyataan sabdaan Rasulullah S.A.W ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mereka banyak meniru ‘cara hidup’ Yahudi dan Nasrani sama ada secara sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nasrani malah ramai pula di kalangan kita yang menjadi alat dan tali barut mereka.
Ya Allah, selamatkanlah kami daripada mereka!


  

Pakai Songkok & Baju Melayu Bersama Pemimpin Melayu tidak berti mereka suka pada kita.

Fuhh..hebat mamat ni,ngalahkan YB Umnuuoooooo..Inilah YB ADUN Simpang Pulai,Sdr Chang Meng Khai,siap bersongkok dan berbaju melayu kerana menghormati majlis pengkebumian tokok perjuangan kemerdekaan iaitu Ustaz Majid Salleh di Kg Sengat baru-baru ini.


Pemimpin Melayu Terperangkap Dengan Permainan Sendiri


Kenapa Lim Guan Eng nak marah2 bila org membuat gambar palsu dia pakai kepiah? LGN patut ingat semasa PR menguasai serangan alam internet ni, mereka dah buat macam2 kat para pemimpin BN. Macam2 penipuan mereka buat. Gambar2 di photoshop sesuka hati. Tapi sekarang baru LGN tahu, bukan korang je pandai main Photoshop.

Nah rasakan bahana permainan yang kamu reka sendiri wahai puak BODOH PAKATAN RAKYAT! Bila mereka buat kat orang takpe, amacam rasa kene batang idung sendiri? Sedap ka Lim Guan Eng?

Yang Ikhlas,
 

Pakai baju Melayu tidak bermakna DAP hargai Melayu




Baru pakai baju Melayu, tidak bermakna mereka hargai masaalah orang Melayu. Jauh sekali untuk membela orang Melayu. Lihat Perak dan Pulau Pinang di bawah kuasa DAP. Lihat ...

MELAYU MUDAH LUPA - Sudah beratus tahun Melayu di tipu, tapi dengan tektik yang sama di tipu lagi 




AKHIRNYA BEGINI 
  
KITA SUDAH TIDAK DAPAT LAGI MENJAGA UGAMA DAN BANGSA KITA
DAN BEGINI


AMUKANMELAYU - "MELAYU MUDAH LUPA" Yang kita tahu adalah bergaduh, dengki, khianat, bermusuhan antara kita dan kita SOMBONG. Kita sanggup kehilangan segalanya kerana nak memuaskan NAFSU SERAKAH masing-masing.....