,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 8 May 2013

HANGPA JANGAN DUK BUAT GILA PI LANTIK CINA PULAK JADI MB, NAAS HANGPA AKU KERJAKAN


INI KALILAH Tidak Dipilih, Mungkin LAIN KALILAH Terpilih Menjadi MB Selangor


azminali Krisis perlantikan Menteri Besar Selangor menjadi semakin menarik apabila Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, YB Mohamed Azmin Ali, telah mengumumkan kepada para penyokong bahawa beliau akan meninggalkan PKR sekiranya tidak dipilih menjadi Menteri Besar Selangor.
Sehingga kini hanya tinggal Selangor dan Pahang belum menamakan calon Menteri Besar. Krisis di Selangor agak serius kerana DAP mahukan PKR yang hanya memenangi 14 kerusi untuk menjadi Menteri Besar berbanding Pas yang mempunyai 15 kerusi.
Dalam masa yang sama DAP tidak mahu Azmin sebagai Menteri Besar walaupun majoriti wakil rakyat PKR mahukannya. Sementara itu, sumber Istana dikatakan lebih menyukai calon Pas sebagai Menteri Besar.
Anwar sehingga kini masih belum berani menyelesaikan masalah di Selangor dan hanya menumpukan usaha untuk melumpuhkan kerajaan Persekutuan.
Tindakan Azmin ini telah dijangka setelah dalam twitternya semalam menyindir Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya bermuhasabah diri mengenai kekalahan dan jangan menyalahkan lain.



AMUKANMELAYU - gaduh dengan UMNO, gaduh dengan PAS, gaduh sesama sendiri....tapi sayang sungguh hangpa DAP nooooo................