,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 5 May 2013

MENGANGKAT DAN MEMILIH KAFIRUN MENJADI PEMIMPIN ADALAH HARAM DAN BERDOSA.




yaa ayyuhaa alladziina aamanuu laa tattakhidzuu alyahuuda waalnnashaaraa awliyaa-a ba'dhuhum awliyaau ba'dhin waman yatawallahum minkum fa-innahu minhum inna allaaha laa yahdii alqawma alzhzhaalimiina

[5:51] Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim. 
 
yaa ayyuhaa alladziina aamanuu laa tattakhidzuu alladziina ittakhadzuu diinakum huzuwan wala'iban mina alladziina uutuu alkitaaba min qablikum waalkuffaara awliyaa-a waittaquu allaaha in kuntum mu/miniina

[5:57] Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman. 

PANASS!! Calon Dap Anti Islam Kata Masjid Semak dan Bising!!

Calon Dap Kota Kinabalu! Jimmy Wong!


Calon Parlimen Dap, Jimmy Wong, tidak membenarkan sebarang pembinaan surau atau masjid dikawasan berkenaan. Tapak masjid sudah ada, tetapi jika masjid dibina, ia akan menganggu masyarakat sekeliling.

Malah Jimmy juga memberi pelbagai alasan untuk menafikan masjid dibina. Antaranya bila ada masjid, bising, kacau dan parking penuh.

Wahh.. hebat sungguh calon Dap ni. Baru jadi calon dah pandai HINA ISLAM! Kalau dah jadi ahli parlimen dan memerintah Malaysia. Apakah masjid yang ada sekarang Dap nak runtuhkan, dengan alasan bising dan semak?( Sila ke Blog Amukanmelayu - Edisi panas Telinga)


wa-idzaa naadaytum ilaa alshshalaati ittakhadzuuhaa huzuwan wala'iban dzaalika bi-annahum qawmun laa ya'qiluuna

[5:58] Dan apabila kamu menyeru (mereka) untuk (mengerjakan) sembahyang, mereka menjadikannya buah ejekan dan permainan. Yang demikian itu adalah karena mereka benar-benar kaum yang tidak mau mempergunakan akal. 


Sikap kurang ajar blogger Niamah yang mesra Pakatan Pembangkang memang melampaui batas ! Semakin lama, semakin berani puak-puak Pakatan Pembangkang menghina ISLAM ! Mana pejuang PAS ? Mana Pejuang PKR ? semua sudah takut sama DAP ka?

Kerajaan Negeri Regim Pakatan buat hal, kenapa umat Islam yang jadi mangsa ? NIAMAH !!!

AMUKANMELAYU - Tiga ayat di atas menerangkan dan MELARANG kita UMAT ISLAMELAYU mengambil KAFIRUN menjadi pemimpin. Ini bukan berti pengasingan kita dari dunia REALITY, tapi ARAHAN ALLAH dan dan peringatan ALLAH kepada kita UMAT ISLAM. Janganlah mencari ALASAN untuk membolehkan kita MENGIKUT ASUKAN IBLIS demi mengharapkan MAKHLUK untuk mendapatkan sedikit kuasa di dunia kerana melayan NAFSU untuk kuasa, jangan mencari alasan untuk menghalalkan cara.

Dengan mengenepikan Ayat-Ayat ALLAH seperti di atas sebenarnya kita telah mendurhaka kepadaNYA. Ingat!!!!..................setiap apa yang kita lakukan dan ada unsur-unsur menentang ALLAH dan RASULLAHNYA .... ingatlah SIKSA ALLAH itu amat pedih dan A'ZABnya tidak terperi. UNDI ADALAH RAHSIA. Selamat Mengundi.