,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 2 May 2013

PIALA MALAYSIA PRU 13 - PR RENGGERS VS BN FC


 
PIALA MALAYSIA - Hanya mereka yang CEKAL dan BERANI sahaja yang akan berjaya

Tinggal 2 hari lagi baki perlawanan....nampaknya Kapten PR Renggers dah mla hilang tumpuan dan kepenatan, Bahagian pertahanan dan perancang gagal menghantar bola untuk bahagian serangan membuat penyudahan bergaya. Kesilapan sendiri telah memberi peluang dan gol percuma kepada BN FC. Kesilapan pertahanan PR Renggers dengan hanya memakai SPENDER semasa di padang  memberi kelebihan kepada BN FC. 

Sementara bahagian perancang masih tidak menjumpai teknik yang berkesan untuk membantu bahagian serangan menghasil gol. Dengan berpandukan strategi 4 - 2 - 4, bahagian pertahanan sentiasa di bolosi BN FC. Pengawalan issu yang kurang menyengat di bahagian perancang dan pengawalan BOLA yang terlalu lama dan menampakkan PR Ranggers seperti bermain sesama sendiri, Pertahanan hanya berlegar untuk memuaskan hati PENYOKONG mereka sahaja dan kononnya merekalah yang lebih berhak mendapat kemenangan kerana mereka lebih baik dan begitu juga di bahagian Perancang.....bahagian srangan juga mengatakan mereka yang lebih berhak untuk merayakan kemenangan ini....sedangkan mereka lupa permaianan masih berbaki 2 hari lagi.

Sementara di sebalik pihak lawan, BN FC sedang mengator gerakangerakan bahaya. Banyak pemain veteran di turunkan untuk memastikan menang 2/3 dari perlawanan ini. Najib nampaknya telah turun dari PENYERANG kepada posisi PERTAHANAN. Sementara Tun M yang bertindak sebagai Pertahan telah berganjak kepada PERANCANG dan Daim yang bamyak menghabiskan masa di bangku simpanan kini di turunkan membantu Tun M di bahagian Perancang dan sesekali menjadi penyerang. 

Muhyiddin nampaknya banyak memberi ruang kepada Tun M dan Daim mengisi tempatnya dikala dia membantu Najib di bahagian PERTAHANAN. Dengan kelincahan Daim, beliau di tugaskan merancang dan menyerang. Nampaknya tidak sia-sia, Daim mampu mengkucar-kacirkan PR Renggers.Sementara pemain import PR Renggers, LKS semacam terpaku di Gelang Patah di kerjakan Tun M dengan mengatakan LKS ketua segala RESIS......

  
KAFIRUN - Ini sebenarnya musuh PAS dan UMNO, sebenarnya UMNO sedang melihat PAS sedang di permain dan di perkudakan oleh KAFIRUN DAP dan PKR, sedangkan PAS merasakan mereka adalah HERO dalam mengukuhkan kerjasama dalam Pakatan Rakyat. Bantuan KESEDARAN di gerakan setiap waktu untuk mengembalikan PAS ke landasan asal. Berjaya atau GAGAL hanya ALLAH sahaja yang tahu, tapi usaha terus di pergiatkan.

Di Padang Shah Alam semalam....setiap ruang tempat dudk penuntun hingga ke gigi longkang di penuhi dengan penonton yang terpaku dengan lenggok permainan Tun M yang sememangnya bergaya.

Tun M sebut 3 kali Kit Siang RASIS


Walaupun diugut dengan surat ugutan saman oleh Karpal SIngh dan dipanggil Syaiitan di Kenali oleh Kit Siang di Glang Patah, Tun Dr Mahathir tidak takut tapi terus ulang tuduhan Lim Kit Siang itu rasis.

Dalam satu ceramah di Seksyen 6, Shah Alam malam tadi, Dr Mahathir menjelaskan kenapa dia memanggil Kit Siang rasis.

Katanya, Kit SIang hanya tanding di kawasan yang majoriti Cina dan berkempen untuk kaum CIna membenci Melayu. DAP dikatakan hanya parti untuk kaum Cina.

Ini lain dari Barisan Nasional yang mana ianya adalah campuran parti Melayu, CIna, India, Kadazan dll. Calun Melayu BN boleh diletakkan di kawasan Cina dan menang, Calun Cina BN boleh tanding di kawasan Melayu dan menang.


Apabila ada Kit Siang, dia akan memastikan pengundi Cina menajdi benci pada orang Melayu dan kalahkan calun Melayu atau calun Cina (MCA) yang berkerjasama dengan kaum Melayu dengan dipanggil pengecut.

Padanya MCA hanya berani jika membenci Melayu dan bukan bekerjasama dan muhibbah dengan Melayu. Berani hanya bila hanya bila suka cari gaduh.

Satu lagi bukti menyokong hujah Tun M adalah ceramah DAP dan pembangang kanan Pakatan seperti Elizabeth Wong dan Lim Lip Eng hanya menarik kehadhirin pengundi Cina dan tidak pengundi Melayu dan India. Baca laporan Utusan Malaysia SINI

Mereka hanya menjaga kepentingan CIna dan bukan berbilang bangsa. Ini namanya rasis!!!















TUN DAIM  BIKIN PANAS TELINGA

TUN DAIM - Anwar GAGAL sebagai MENTERI KEWANGAN



PUTRAJAYA - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata, beliau sedia memaafkan Tun Dr Mahathir Mohamad, bukannya bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin.
"Tuan Daim kata lapan tahun Anwar jadi Timbalan Menteri Kewangan, hari-hari dia beri nasihat," kata Anwar ketika menyampaikan perutusan Hari Pekerja di sini, hari ini. Kedua-dua Anwar dan Daim merupakan anggota Kabinet era Dr Mahathir."

Daim pernah menjadi Menteri Kewangan dua kali. Dalam satu wawancara bersama Berita Harian, Tun Daim memberitahu, sewaktu Anwar menjawat jawatan Timbalan Menteri Kewangan, beliau sering meminta khidmat daripada beliau.

Menurut Daim, Anwar hanyalah graduan berkelulusan pengajian Melayu.

"Anwar sering ke rumah saya untuk meminta nasihat mengenai perkara berkaitan Kementerian Kewangan. Beliau juga sering membawa saya ke rumahnya untuk makan tengah hari. Ibu saudaranya memasakkan saya lauk kegemaran saya," katanya ketika diwawancara akhbar itu.

STRATEGI YANG KURANG BERHATI-HATI DI BAHAGIAN  PERANCANG MENJADIKAN BAHAGIAN SERANGAN DAN PERTAHANAN LEMAH

JAHAT SUNGGUH UMNO NI - Amat malamg Malaysia menuju KEHANCURAN
Aku rasa aku tak perlu cakap banyak dah. Tengok kat atas tu pun dah boleh tahu dah. Tu baru sikit jer bukti SPR dah "kantoi" dengan dakwat kekal...
Aku nak pesan kat SPR.. Kalau nak bukak pusat mengundi awal pagi, bagi tahu la awal-awal. Ni semalam dia bukak pusat mengundi betul-betul "lepas orang azan subuh", pukul 7.55 pagi dakwat tu boleh dipadam dengan air... boleh undi sekali lagi..kan? Heh! "Bijak" tak?
Aku memang "marah" kat SPR.. Ada ke patut diorang beli "water colour" untuk jadi dakwat kekal??? Basuh dengan air..hilang la "water colour" tuuuu... ishh!!!
Kalau korang tak puas hati jugak, cuba tengok kat bawah ni.. lagi real punya SPR "tipu" rakyat dengan "water colour" tu... ishhh..!!! Cuci dengan air pun boleh hilang laaa.. ni semua "salah BN" jugak la niiihhh...!!! Adehh!!! 


"Saya nafikan yang saya adalah anggota tentera yang mendakwa dakwat kekal yang dicalit ke jari saya oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam, hilang," - Mejar Azmee Buang



Seorang pegawai tentera menafikan dakwaan Pakatan Rakyat yang mengaitkannya dengan tuduhan dakwat kekal pada jarinya hilang selepas mengundi awal semalam.

Mejar Azmee Buang, 41, dari Unit Komunikasi dan Elektronik Tentera Darat, Kem Perdana Sungai Besi, berkata dakwat yang dicalit dijarinya masih kekal hingga hari ini.

"Saya nafikan yang saya adalah anggota tentera yang mendakwa dakwat kekal yang dicalit ke jari saya oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam, hilang.

AZMEE Buang (tengah) bersama rakan-rakan setugas menunjukkan dakwat kekal yang dicalit di jari mereka masih ada ketika ditemui di Wisma Kementerian Pertahanan, Kuala Lumpur, semalam.

"Saya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang telah mencemar namanya jika mereka tidak mengambil tindakan membuat pembetulan atas dakwaan tersebut," katanya kepada Bernama ketika ditemui di Wisma Kementerian Pertahanan di sini hari ini bersama beberapa anggota tentera untuk memberi penjelasan mengenai isu tersebut.

Bagaimanapun, beliau tidak menafikan merupakan individu yang menaiki sebuah kereta berwarna merah sambil menunjuk jarinya yang dicalit dakwat, yang dimuat naik dalam laman sosial Facebook semalam oleh pihak yang tidak dikenali.

Rasanya Peguam Negara dan pihak polis sudah mempunyai MOTIF DAN BUKTI yang cukup kuat untuk MENAHAN Nurul Izzah dan Tian Chua kerana MEMBUAT DAKWAAN PALSU dan cuba MENCETUSKAN PROVOKASI serta KETENTERAMAN AWAM.

Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah khas) 2012 (SOSMA) LAYAK digunakan terhadap dua EKOR MAKHLUK PKR ini ...

Pihak berkuasa disarankan agar tidak berlengah untuk keluarkan WARAN TANGKAP terhadap Nurul Izzah dan Tian Chua.



AMUKANMELAYU - Tokey HO HO TRADING (Penyokong DAP) mengatakan pada Penulis, "Aji aaaa...sikalang aa kita semua laayat itu tanggung hutang kelajaan sebanyak RM 18,000.00 linggit setiap olang ooooo....ini macam aaa nanti anak cucu kita susah maaa...ini kali kita mesti tukar oooo" Penulis hanya tersenyum....kalu cina sudah di perbodohkan...maka negara akan terbantut untuk bersaing dengan negara-negara jiran....sedangkan kita kini berana di kedudukan yang amat baik jika di bandaingkan dengan Negara-negara sekekling kita. Penulis bertanya kepada apek ni:-

"Apek....hutang mesti di bayar tau....."INI KALI LA".....kalau PR menang sapa mau bayar you punya hutang....sebab nanti, PR kata ini hutang BN yang buat? Hutang mau bayar sama sapa?"......

Apek terdiam dan penulis berlalu pergi......