,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 21 May 2013

ISLAMELAYU TERKEPUNG DI BUMI SENDIRI


Amerika akan serang Malaysia , siap kan makanan??? 

 

ANWAR - US boleh serang Iraq, kenapa Malaysia tidak?
Ramai juga yang takut apabila Anwar mahu membukytikan bahawa Pilihanraya di Malaysia ini menipu tetapi bukan di Penang , Selangor dan Kelantan dan juga di Parlimen Permatang Pauh. Apakah benar Anwar tidka puas hati kerana pilihanraya  tipu atau sebab dia tidak  terpilih oleh rakyat sebagai Perdana Menteri ?
Anwar oh Anwar jika apa saja yang memihak kepada kamu  ianya tidak tipu tapi apa saja yang boleh memihak kepada kamu walaupun  tipu ianya tidak tipu. Bila mahkamah mengatakan kamu terlepas dari tuduhan liwat Shamsul Bukharie, masa ini mahkamah adalah  yang paling betul dan tepat.
Apakah  Amerika akan menyerang Malaysia dan menghantar tenteranya untuk menawan Malaysia kerana  Anwar. Hebat betul , laku sangat ke , Anwar Ibrahim di mata Antarabangsa. Bagaimana pula dengan surat Amerika yang mengesahkan pRU 13 yang lalu sehingga Anwar terkedu.
Rakyat sudha bosan dengan sikap dan tingkah laku kamu Nuar , teruskan menipu.


Kapal Tempur AS Minta Izin Mendekat ke Armada Iran di Selat Malaka


Deputi Operasi Angkatan Laut Republik Islam Iran, Senin pagi (4/3) mengumumkan, Armada Laut 24 bersandar di pelabuhan Zhanjiang Cina.

Laksamana Siavash Jareh, Deputi Operasi AL Iran mengatakan, "Armada Laut 24 yang terdiri dari kapal pembawa helikopter Kharg dan kapal perusak Sabalan, setelah mengarungi 13 ribu kilometer dan menempuh waktu empat hari untuk membawa pesan perdamaian dan persaudaraan ke negara-negara Asia Tenggara, hari ini bersandar di pelabuhan Zhangjiang Cina."  

Armada laut Iran sampai di Cina melalui Selat Malaka yang dikenal strategis. Ketika melewati Selat tersebut, Armada Laut 24 Iran berpapasan dengan kapal perusak milik Amerika Serikat dengan nomor DDG106. Kehadiran kapal-kapal Iran itu di Selat Malaka dan di Barat Samudera Pasifik mengagetkan kapal-kapal perusak AS. Akhirnya kapal-kapal AS itu meminta izin untuk mendekat ke kapal-kapal perusak Iran Sabalan.  

Ditambahkannya, "Armada Laut 24 AL Iran selama perjalanannya mampu mendeteksi 1180 kapal-kapal dagang dan tanker minyak, dan lebih dari 120 unit militer."

Menurut Laksamana Laut Jareh, kehadiran Armada Iran di perairan bebas mengikuti aturan internasional. Ia menegaskan, "Armada Laut 24 AL Iran yang membawa rombongan mahasiswa Universitas Ilmu Kelautan Imam Khomeini memiliki sejumlah agenda di Cina, termasuk pertemuan antara komandan armada laut Iran dan Cina. Kunjungan kedua pihak ke armada masing-masing dan menggelar perlombaan olahraga yang diikuti Angkatan Laut kedua negara."

Dalam perjalanan pulang ke Iran, Armada Laut 24 direncanakan akan kembali bersandar pelabuhan salah satu negara Asia Tenggara lainnya.

Para pelaut Iran, kata Jareh, telah mandiri dan membuktikan kemampuannya di setiap bidang. Hari ini kita menyaksikan, tanpa sedikitpun ketergantungan dan dalam kondisi disanksi dari segala sisi mereka mampu menunjukkan kemampuannya di perairan internasional. (IRIB Indonesia/HS)


AMUKANMELAYU - mengapa mereka semua nak melalui SELAT MELAKA? Adakah kita sedang di kepung dari TIMUR(SULU), BARAT(US), UTARA(THAILAND) dan SELATAN (SINGAPORE)?