,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 25 January 2014

AL-FATIHAH... PERGINYA SEORANG PETRIOT MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH


Hidupnya Kerana ALLAH, sampai mati MEMPERTAHANKAN ALLAH
Dato' Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS Malaysia telah menyahut panggilan Illahi tengah malam tadi, tatkala ramai yang menarik nafas lega apabila mendengar berita, Tuan Guru Dato Dr. Harun Din Al-Hafiz kembali stabil walaupun masih di wad CCU Institut Jantung Negara.

Jemaah Islam kehilangan seorang pemimpin. Umat Islam di Malaysia kehilangan seorang gembala yang sentiasa menggembalakan kawanannya mengikut lorong dan laluan yang benar. Umat kehilangan seorang pejuang yang bersendirian berjuang pada saat-saat akhir kehidupannya.

Allahyarham merupakan antara segelintir pemimpin PAS yang menolak campurtangan DAP dalam parti PAS. Pada Pilihanraya Kecil Sungai Limau yang lalu, Allahyarham tidak hadir mesyuarat selama dua hari sebelum hari mengundi kerana enggan menerima campurtangan DAP pada kempen PAS di Sungai Limau. Allahyarham turut pernah menggesa pucuk pimpinan PAS menarik diri daripada Pakatan Rakyat ekoran sikap keterlaluan DAP dalam banyak hal.

Selepas PRU13, Allahyrham pernah menzahirkan kebimbangan akan ancaman chauvinist dari DAP yang mahukan kuasa dan menggesa pucuk pimpinan PAS mengadakan hubungan dengan UMNO bagi menyelamatkan Islam.

 

Berikut adalah antara beberapa petikan daripada kata-katanya:

KALIMAH ALLAH
"Saya juga berpuas hati dan menyokong penuh keputusan Mahkamah Rayuan semalam tidak membenarkan KALIMAH ALLAH digunakan dalam majalah The Herald. Dalam bab akidah, Islam kena jaga."

"Saya tidak bersetuju dengan pendpaat Mohd. Asri. Sebagai seorang Islam, saya tetap tegaskan bahawa KALIMAH ALLAH hanya hak agama dan umat Islam, bukan Islam tiada hak menggunakan kalimah suci itu."

"Majlis Syura Ulama PAS tidak akan menarik balik atau berbincang apa-apa lagi mengenai isu ini. Ia melibatkan akidah, bukan sesuatu yang boleh mendapatkan kelonggaran."

HUBUNGAN POLITIK DENGAN PKR
"Manakala di pihak Majlis Syura Ulama pula, hendaklah meneliti kembali Tahaluf Siyasi bersama-sama PKR dikaji semula setelah berlaku perkara-perkara yang boleh melemahkan PAS dan merosakkan hubungan di dalam Tahaluf Siyasi."

"Saya menharapkan agar PAS Pusat segera menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk mengkaji dan menilai kemerosotan sokongan pengundi Melayu kepada PAS serta menilai kembali Tahaluf Siyasi terutamanya dengan PAS sejauh mana ia menguntungkan PAS."

MEMBIDAS KARPAL SINGH
"Secara umumnya bahawa bukan sahaja hudud tapi syariat Islam itu dilaksanakan selepas berjaya mendapat keyakinan rakyat untuk memimpin Malaysia."

"Kita meneaskan bahawa pihak kami tidak bersetuju tindakan Pengerusi DAP, YB Karpal Singh yang dilihat mencampuri urusan Majlis Syura Ulama PAS yang telah diputuskan secara kolektif."

HIMPUNAN BLACK505
"Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib mengulangi bahawa parti itu tidak secara sukarela menganjur atau mengambil bahagian dalam perhimpunan itu (Black 505) kerana telah menerima keputusan pilihanraya umum ke-13."

"Saya tida berminat untuk berbuat demikian kerana untuk membantah keputusan pilihanraya itu dan saya tidak tahu kenapa mereka membantah itu (keputusan pilihanraya."

"Fikirkan kemenangan melalui kesabaran. Kesabaran adalah kunci yang membuka. Apa perlu kemenangan yang isinya belum ranum."

Kita akan melihat beberapa orang pemimpin utama kaum MUNAFIQ dalam PAS akan memberikan pelbagai ucapan serta puji-pujian terhadap Allahyarham Tuan Guru Harun Taib walaupun semasa hidupnya, merekalah yang paling kuat menentang, bahkan mengejinya kerana buah fikirannya yagn tidak selari dengan mereka. Yang amat pasti ialah, mereka sebenarnya sangat gembira kerana salah seorang penentang dan penghalang PAS daripada terus menjadi barua DAP dan PKR, sudah pun meninggal dunia.

Justeru, gerakan memurnikan PAS walaupun kehilangan seorang pemimpin yang berwibawa seperti Allahyarham Tuan Guru Datuk Harun Taib, tetap beriltizam untuk terus berjuang meletakkan PAS semula ke landasan asal perjuangan dan penubuhannya. Kehilangan pemimpin kami, tidak akan melemahkan semangat kami, bahkan akan semakin membuatka kami bersemangat walaupun kami juga sedar, kami akan berhadapan dengan seribu satu macam munafiq yang berjubah PAS tetapi berhati DAP dan PKR.

Al-Fatihah buat Allahyarham Tuan Guru Datuk Harun Taib. Beliau telah meninggalkan kita dan mendahului kita menemui Maha Pencipta. Lambat-laun kita akan mengikut jejaknya pun. Namun semangatnya terus membara dan kita tidak seharusnya meninggalkan perjuangan ini biarpun akhirnya kita turut dijemput sama.

ULAMAK - Penderiannya TETAP

Berikut adalah 10 Kenyataan yang Arwah Tuan Guru Dato Haron Taib yang kita perlu tahu dan sesuai untuk sebaran.

1) ISU KALIMAH ALLAH :"Saya juga berpuas hati dan menyokong penuh keputusan Mahkamah Rayuan semalam tidak membenarkan kalimah Allah digunakan dalam majalah The Herald. Dalam bab akidah, Islam kena jaga,"

2) ISU KALIMAH ALLAH: "Saya tidak bersetuju dengan pendapat Mohd. Asri, sebagai orang Islam, saya tetap tegaskan bahawa kalimah Allah hanya hak agama dan umat Islam, bukan Islam tiada hak menggunakan kalimah suci itu,"

3) ISU KALIMAH ALLAH: "Majlis Syura Ulama PAS tidak akan menarik balik atau berbincang apa-apa lagi mengenai isu ini. Ia melibat kan akidah, bukan sesuatu yang boleh mendapat kelonggaran,"

4) HUBUNGAN POLITIK DENGAN PKR:"Manakala di pihak Majlis Syura Ulama pula, hendaklah meneliti kembali Tahaluf Siyasi bersama PKR dikaji semula setelah berlaku perkara-perkara yang boleh melemahkan PAS dan merosakkan hubungan di dalam Tahaluf Siyasi,"

5) HUBUNGAN POLITIK DENGAN PKR:"Saya mengharapkan agar PAS Pusat segera menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk mengkaji dan menilai kemerosotan sokongan pengundi Melayu kepada PAS serta menilai kembali Tahaluf Siyasi terutamanya dengan PKR sejauh mana ia menguntungkan PAS,"

6) MEMBIDAS KATA-KATA KARPAL SINGH: "Secara umumnya bahawa bukan sahaja hudud tapi syariat Islam itu dilaksanakan selepas berjaya mendapat keyakinan rakyat untuk memimpin Malaysia".

7) MEMBIDAS KATA-KATA KARPAL SINGH: "Kita menegaskan bahawa pihak kami tidak bersetuju tindakan Pengerusi DAP, YB Karpal Singh yang dilihat mencampuri urusan Majlis Syura Ulamak PAS yang telah diputuskan secara kolektif,"

8) HIMPUNAN BLACK505: "Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib mengulangi bahawa parti itu tidak secara sukarela menganjur atau mengambil bahagian dalam perhimpunan itu (Black 505) kerana telah menerima keputusan pilihan raya umum ke-13,"

9) HIMPUNAN BLACK505: "Saya tidak berminat untuk berbuat demikian kerana untuk membantah keputusan pilihan raya itu dan saya tidak tahu kenapa mereka membantah itu (keputusan pilihan raya),"

10) HIMPUNAN BLACK505: "Fikirkan kemenangan melalui kesabaran. Kesabaran adalah kunci yang membuka. Apa perlu kemenangan yang isinya belum ranum,"


Pada Saturday, May 25, 2013 penulis petik dari Malaysia Waves, ada satu Blog yang mengeluarkan kenyataan ini. Pendapat penulis alangkah malangnya jika kita tidak dapat melihat dan menilai antara ULAMAK dan mereka yang "Dilantik" menjadi ulamak atau ulamak gelaran sahaja. Lihat apa bloggers ini melepaskan perasaan geramnya kepada Al-Marhum Ustaz Harun Taib semasa hayatnya. Lihat di bawah ini.
Betul juga kata Penarik Beca. Bilakah kali terakhir kita lihat Ustaz Harun Taib menyertai demonstrasi menyerang UMNO?

Malahan sewaktu Najib melancarkan judi bola tempohari, kita tidak lihat Ustaz Harun Taib menganjurkan mahupun menyertai mana-mana demo di Terengganu baik di Malaysia.

Ustaz Harun Taib cuma terkenal sebagai musuh kepada IRC. Sampai Khalid Samad pun geng2 mereka gelar IRC. PAdahal Khalid Samad di England menjadi musuh kuat IRC.

Waktu royalti ditarik di Terengganu dulu pun, kita tak nampak Harun Taib menjadi juara mempertahankan hak rakyat Terengganu.

Tak hairanlah Harun Taib baru2 ini telah meminta Dato Najib menjemput PAS untuk bekerjasama. Kalau selama ini dia takut untuk berhadapan dengan UMNO, maka tak terkejut lah dia hendak bersama-sama dengan UMNO.

Sesiapa yang mengenali HArun Taib akan tahu bahawa beliau lebih memusuhi kumpulan IRC berbanding dengan UMNO.

Sekarang ini, Harun Taib sedang menjalankan propaganda UMNO di dalam PAS.

Apabila UMNO melarang perhimpunan2 yang memprotes penipuan pilihanraya, Harun Taib pun ikut sama meneruskan nasihat UMNO ke dalam PAS.

Maka, lebih baiklah Harun Taib tunjuk wajah sebenar beliau dan masuk UMNO.

Mungkin dalam UMNO kelak Harun Taib boleh menjalankan kerja2 memusuhi IRC yang beliau pelopori dahulu.