,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 22 January 2014

ORGANISASI - LIM KIT SIANG PERTIMBANG CINA MINTA MAAF SEBAB TAKUTKAN BANGSA YANG SEDANG LENA DENGAN 13 MEI BERULANG ATAU DRAF JUS SOLI?


RUKUN NEGARA - Adakah ianya hanya perlu diamalkan oleh ORANG MELAYU sahaja?

MELAYU keturunan Keturah telah sampai ditempat yg dimaksud, mereka bertemu kembali dan berpeluk-pelukan dan merayakan kemenangannya telah menemukan benua yg dijanjikan. Kerena kelelahan mereka SEDANG LENA DENGAN TIDUR YANG PANJANG, istirahat dengan lelapnya. tanpa ada yang mengganggu. Bangsa yg hilang tetap tersembunyi. AJARAN IBRAHIM MAKIN BANYK DILUPAKAN, TIADA SIAPA LAGI YANG MENGETAHUI TENTANG TAUHID KEPADA ALLAH TUHAN YG MAHA ESA.

Akan tetapi generasi Bangsa Jawi yg tumbuh tetap mencari Tuhan di Tanah Jawi, datanglah Hindu, Budha, Islam ….. telah menemui sesuatu yg hilang sejak ribuan tahun silam, mengingatkan wahyu warisan dari Ayahnda Nabi Ibrahim a.s dan selepas itu menghayati ISLAM yang syumul dengan JUNJUNGAN RASULLULLAH adalah Idola. …maka tidak hairanlah jika Islamelayu di TANAH MELAYU ini MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH semahunya. Adakah Lim Kit Siang sudah tahu akan rahsia ini?

Kit Siang Gementar Bila Alter Melayu 13 Mei Kedua Bermula Di Pulau Pinang


Bab ini Melayu tak pernah lupa, Melayu dah bersedia untuk MENGINGATKANNYA
Penulis ingin menarik perhatian pembaca terhadap surat terbuka Lim Kit Siang kepada Dato’ Seri Najib dan Menteri Kabinet sepertimana yang dipaparkan dalam blognya hari ini. Menurut beliau, ini adalah surat terbuka yang ke-dua untuk pihak yang sama, dalam masa lebih kurang dua minggu.

Surat ini diberi tajuk “Apakah Pemimpin BN Bersedia untuk Bekerjasama dengan Pemimpin PR bagi Memastikan Rusuhan 13 Mei Tidak Berulang di Malaysia?”

Sebenarnya, surat ini merupakan antara salah satu dari beberapa artikel di blog Lim Kit Siang yang membawa topik 13 Mei.

Walaupun kebanyakan artikel berkenaan 13 Mei di blog Kit Siang panjang-panjang belaka dan mempunyai tajuk yang panjang juga, namun, kesemuanya boleh disimpulkan dalam tajuk salah satunya sahaja, iaitu ‘Tutup Mulut Mereka yang Mengancam 13 Mei” tulisan Khee Thuan Chye.

Nampaknya, Kit Siang ingin mengarahkan kerajaan agar menutup mulut orang-orang Melayu yang mengingatkannya tentang kemungkinan berulangnya tragedi rusuhan kaum itu.

Tajuk tersebut sudah cukup untuk membuktikan bahawa Kit Siang amat terkesan dengan laungan 13 Mei oleh orang-orang Melayu dalam demonstrasi bantahan penghinaan ADUN PKR terhadap Perdana Menteri baru-baru ini.

Bertitik tolak dari kejadian itu, Kit Siang dilihat semakin galak bercakap mengenai patriotisme dan juga keamanan. Kit Siang sedaya upaya cuba menggambarkan pihaknya, iaitu DAP atau kaum Cina, sebagai patriotik manakala orang-orang Melayu yang melaungkan ancaman berulangnya 13 Mei sebagai pengkhianat.

Kit Siang berhujah bahawa perbuatan menyuap kangkung ke dalam mulut patung Dato’ Seri Najib bukan satu perbuatan rasis dan tidak perlu disambut dengan ancaman 13 Mei. Justeru, melalui surat terbuka itu, Kit Siang secara terbuka mengajak BN bekerjasama dengannya untuk memastikan 13 Mei tidak berulang.

Manusia yang bijak pasti akan dapat belajar dari kesilapan terdahulu. Dan ternyatalah sudah bahawa Kit Siang bukanlah manusia yang bijak.

Seharusnya Kit Siang sudah belajar dari sejarah yang beliau terlibat sendiri bahawa orang Melayu itu sabar dan pemurah, sanggup berkongsi apa saja dengan bangsa lain asalkan dapat memastikan keamanan. Namun, sabar orang Melayu itu ada hadnya.

Malangnya, walaupun sudah tua dan sudah melalui berbagai peristiwa, Kit Siang tidak mampu belajar apa-apa.

Untuk pengetahuan Kit Siang Laungan 13 Mei oleh orang-orang Melayu dalam demonstrasi tersebut bukanlah berpunca dari isu kangkung semata-mata, tetapi ia adalah cetusan dari perbuatan Namewee, Alvivi, Paderi Lawrence Andrew, Peguam Edmund Bon, COMANGO, Nga Kor Ming dan berpuluh atau beratus lagi ‘tentera Red Bean Army’ yang saban hari kerjanya mengutuk dan menghina agama Islam, orang Melayu, pemimpin Melayu dan Raja-raja.

Laungan 13 Mei dari orang-orang Melayu juga merupakan ledakan dari isu membuang tulisan jawi dari papan tanda, rampasan tanah dan tapak perniagaan orang-orang Melayu, penutupan Giat MARA, desakan untuk membuka UiTM pada semua bangsa dan juga penentangan terhadap Hak Bumiputera.

Hakikatnya, kerajaan pimpinan Dato’ Seri Najib merupakan yang paling ‘longgar’ sekali dalam memperkatakan perihal hak orang Melayu. Seperti yang diketahui umum, pada hari ini, jawatan-jawatan tinggi di syarikat berkaitan kerajaan telah pun ‘ditembusi’ oleh bukan Melayu sedangkan jawatan-jawatan tinggi di syarikat swasta masih terus ‘dibekukan’ kepada orang Melayu.

Dalam pada itu pula, hak kaum Cina untuk meneruskan Sekolah Vernakular dan mencetak akhbar berbahasa Cina tidak pernah disekat. Malah, kaum Cina juga mempunyai stesen radio dan TV yang menggunakan bahasa ibunda mereka. Semua keistimewaan minoriti Cina ini tidak pernah disekat walaupun ia menghalang perpaduan masyarakat dan tidak menepati aspirasi negara.

Pun begitu, kerajaan pimpinan UMNO terus dicabar, diherdik dan dihina semahu-mahunya oleh DAP sebagai rasis.

Oleh itu, Kit Siang seharusnya sedar bahawa DAPlah sebenarnya yang sedang mengulangi sejarah 13 Mei.

Dalam kejadian 13 Mei, DAP telah mencabar, mengherdik dan menghina orang-orang Melayu kerana ketinggalan dari segi ekonomi. Cina DAP mendabik dada sebagai bangsa yang lebih hebat dan mencemuh orang Melayu pula bangsa yang rendah dan hina.
Perkara yang sama sedang berlaku hari ini di mana orang-orang Cina secara terbuka mendabik dada sebagai pembayar cukai tertinggi dan memperlekeh orang-orang Melayu. Kononnya, orang-orang Cinalah yang memajukan ekonomi negara dan orang-orang Melayu langsung tidak berguna.

Tanpa disedari, kenyataan orang-orang Cina ini dengan sendirinya membuktikan bahawa yang rasis itu bukan orang Melayu, tetapi Cina.

Logiknya, orang-orang Cina tidak mungkin akan dapat menguasai ekonomi negara ini jika orang Melayu itu rasis. Oleh kerana orang Melayu tidak rasis dan sanggup membeli dan membuka peluang kepada peniaga Cinalah, maka orang-orang Cina boleh menjadi kaya.

Hanya akhir-akhir ini sahaja, kempen memboikot barangan peniaga Cina berbangkit. Semuanya bertitik tolak dari keangkuhan orang-orang Cina, sama seperti yang dipamerkan ketika 13 Mei.

Berdasarkan fakta di atas, Kit Siang sepatutnya menyuarakan kebimbangan mengenai 13 Mei kepada dirinya sendiri, bukan kerajaan dan bukan orang-orang Melayu. Setelah begitu lantang menghasut dan menghina segala-galanya tentang Melayu dan Islam maka Kit Siang seharusnya sudah dapat mengagak apa akan terjadi.

Kesimpulannya di sini ialah, kangkung bukanlah punca masalah, tetapi Kit Sianglah masalahnya.

Walaubagaimanapun, kita tidak boleh mengenepikan kemungkinan yang Kit Siang bukannya tidak tahu bahawa beliau sedang mengulangi sejarah 13 Mei. Tidak mustahil beliau cukup sedar apa yang sedang dilakukannya dan memang sengaja ingin membawa kita ke arah itu.

Kalau ini benar, apakah reaksi kita?

Apa yang boleh kita katakan pada Kit Siang ialah, jika beliau sebagai mewakili peniaga Cina ingin menjual, kita sebagai pengguna Melayu sentiasa sanggup membeli.

Isu Kangkung - DAP Minta Adun Machang Bubuk Minta Maaf, 
Bagaimana dengan MENYANGGAH PERINTAH DYMM YANG DI PERTUAN AGUNG?

BIADAP - Lee Khai Loon
Olak Lempit: 22hb. Jan 2014, Ini mungkin cerita lama, lepas buat salah minta maaf, jika bawa kat Mahkamah pun di selesai di luar mahkamah. AMUKANMELAYU nak ingatkan pada Bani Tha Mim, jika mahu di lihat HEBAT di sisi Allah dan Rasulnya, bukan begini gayanya. Lihatlah dasar pemaaf Rasullullah dan kaji setiap Perjajanjian yang pernah Baginda buat dengan Kafirun.

Semua yang baginda buat semuanya menguntungkan Islam, sama ada dari jangka panjang atau jangka pendek. Ketegasan adalah nombor wahid yang di ambil kira. Lembut, berhemah dan Tegas. Ini tidak, jika di beri nasihat atau teguran...maka habis hadis di carinya kerana nak menggambarkan dia betul. Walau pun pada hakikatnya Leluhur Islamelayu itu telah di gadainya.

Lihat mainan mereka ini,  Penasihat DAP, Lim Kit Siang mahu Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machang Bubuk, Lee Khai Loon mempertimbangkan permohonan berikutan 'flash mob' berkenaan isu kangkung yang diadakan. Dalam kenyataan pada Selasa, Lim berkata, Lee perlu mempertimbangkan permohonan maaf, " terutamanya kepada mereka yang tersinggug dan sensitif dengan isu itu termasuk saya sendiri," katanya. Lepas ini, lihatlah berduyun-duyun orang Islamelayu mengatakan yang DAP itu lebih Islam dari kita kerana tak malu nak meminta maaf kerana mereka bersalah. Tidak seperti UMNO yang sombong dan menyusahkan rakyat tapi tidak bersedia untuk meminta maaf. Penulis dah amat benci dengan semua ini. Tambah Lim Kit Siang lagi:

"Satu perkara yang penting untuk dipertimbangkan adalah tiada pihak akan mencari alasan untuk memutarbelitkan keadaan sehingga boleh mencetuskan ketegangan kaum dan agama yang boleh mencetuskan 13 Mei kedua di negara ini," katanya.

Menurutnya, keyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa 'flash mob' kangkung bukan isu besar adalah benar jika dibandingkan dengan tarian punggung di depan rumah Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga.

"Tarian punggung lebih buruk jika dibandingkan dengan 'flash mob' kangkung tetapi Umno tidak pula tampil menentang dan mengutuk tindakan itu.
"Lee perlu memohon maaf berikutan insiden itu dan saya berharap satu persefahaman baik akan wujud dikalangan ahli politik dan aktivitis supaya semua pihak menghormati sensitiviti antara agama, bangsa, budaya serta politik," katanya.

Sementara itu, Lee ketika dihubungi memohon agar semua pihak memberi sedikit masa kepadanya untuk berfikir berhubung permintaan yang dibuat oleh Lim Kit Siang itu. Lagi pun katanya, dia masih belum berkesempatan untuk melihat kenyataan Lim sepenuhnya.

Ini satu lagi bagidul....TARIAN PUNGGUNG di tarikan oleh Bekas Askar yang dah tak tahan sabar dengan Perangai Ambiga yang memperbodoh rakyat dan Orang Melayu. Dia bukannya orang yang membuat dasar. Tapi kes "SUMBAT KANGKONG" ini adalah Wakil Rakyat. Inilah orang yang bertanggung Jawab Keatas Dewan jika dalam Dewan di penuhi dengan SAMPAH sepeeti ini. Tidak mustahil Malaysia akan MENYOROT kebelakang berpuluh tahun...mungkin kita selepa ini akan berfikiran seperti Orang-Orang dari Negara-Negara Kelas tiga yang datang mencari makan disini.

MENGUJUDKAN NEGARA DALAM NEGARA - Bukan Islam Tidak Perlu Patuh Kepada Titah Diraja atau Fatwa, kata peguam
Malaysia merupakan sebuah negara sekular dan bukan Islam. Oleh itu, negara ini tidak perlu mematuhi mana-mana titah dikeluarkan pemerintah negeri atau fatwa dikeluarkan Majlis Fatwa Kebangsaan, kata pakar Perlembagaan.

Sultan Kedah yang kini merupakan Yang Di-Pertuan Agong semalam memetik keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan pada 1986 – mengatakan sesetengah perkataan termasuk kalimah Allah hanya eksklusif kepada umat Islam, menimbulkan kebimbangan kepada bukan Islam berhubung hak beragama seperti dijamin Perjanjian Malaysia 1963.

“Titah dan fatwa tidak boleh digunakan kepada bukan Islam kerana ia melanggar hak perundangan dan beragama mereka,” kata peguam Edmund Bon (gambar) kepada The Malaysian Insider, memetik kes pada 2009.

“Bukan Islam tidak boleh didakwa di Mahkamah Syariah. Jadi mana-mana fatwa daripada Majlis Fatwa Kebangsaan tidak terpakai kepada bukan Islam,” katanya dan menambah fatwa hanya terpakai kepada umat Islam seperti diputuskan dalam kes Mahkamah Persekutuan pada 2009 yang diputuskan oleh tiga hakim dalam kes Sulaiman Takrib lawan Kerajaan Negeri Terengganu; Kerajaan Malaysia (pencelah) & Kes Lain.

Panel hakim pada ketika itu terdiri daripada Hakim Besar Malaya pada ketika ini Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin, bekas Ketua Hakim Negara Tun Zaki Azmi dan Tun Abdul Hamid Mohamad yang membuat penghakiman terakhirnya. Antaranya, fatwa hanya terpakai kepada penganut agama Islam.

Pengasas Lawyers for Liberty Eric Paulsen juga mengatakan tidak ada apa yang boleh dilakukan oleh penguatkuasa agama terhadap bukan Islam.
“Apa-apa titah dikeluarkan, sama ada daripada Sultan atau Yang di-Pertuan Agong, tidak terpakai kepada bukan Islam,” kata Paulsen

 DYMM YANG DI PERTUAN AGUNG KETUA TURUS MEDAN ATM

KETUA TURUS MEDAN - Ketua Turus Medan ATM boleh mengambil alih Pemerintahan bila-bila masa sahaja jika Negara tidak boleh lagi di kawal. Sebagai se orang Ahli Politik MP dan ADUN harus memahami Kuasa yang ada pada Dulu-Duli Tuanku di Negeri-Negeri dan Negeri yang tiada Beraja akan terus Kuasa Tertingginya di bawah DYMM Yang Di Pertuan Agung. MB, KERUA MENTERI dan Gabenor hanyalah Wakil kepada Duli-Duli Tuanku dan Agung.

Pada pendapat penulis sebagai Orang yang bertanggung jawab memberikan KERAKYATAN kepada PELARIAN EKONOMI atau Pendatang ini adalah DYMM Sri Paduka Baginda Yang Di Pertuang Agung, dan sudah sampai masanya dan AMAT PERLU untuk menarik balik KERAKYATAN yang di beri kepada mereka ini. Ini kerana amat JELAS dalam Perjanjian sosial ianya berkaitan HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU dengan PEMBERIAN TARAF KERAKYATAN pada pendatang berada di bawah kekuasan Duli Tuanku. Jika satu darinya di batal atau di sanggah maka Taraf Kerakyatan juga BOLEH di BATAL dan di SANGGAH.

Sudah sampai masanya masa bertolak ansur dengan mereka yang suka menimbulkan KEBIMBANGAN awam ini di berikan TINDAKAN yang keras supaya KEHORMONIAN semua dapat di pelihara, Ini kerana mereka ini adalah gulungan MINORITI dan sering membuat MASYARAKAT GELISAH dan MENJADI TEGANG. Perjanjian "JUS SOLI" mendahului PERLEMBAGAAN, oleh itu sebagai RAKYAT MALAYSIA adalah AMAT PERLU MENDALAMI DAN MEMAHAMI DRAF "JUS SOLI" sebelum memahami PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN DAN NEGERI.


"JUS SOLI" AGUNG BERKUASA PENUH

Melalui perjanjian ini, mereka sepakat bahawa: 



DYMM YANG DI PERTUAN AGUNG MENGETUAI ORANG MELAYU BERSETUJU DENGAN SYARAT PEMBERIAN TARAF KEWARGANEGARAAN KEPADA KAUM BUKAN MELAYU MELALUI PRINSIP "JUS SOLI". DENGAN TERLEBIH DAHULU KAUM PENDATANG MEMAHAMI BUDAYA TEMPATAN, MENUMPAHKAN TAAT SETIA KEBAWAH DULI YANG MAHA - MULIA TUANKU RAJ-RAJA MELAYU DAN JANGAN MEMPERTIKAI DI KEMUDIAN HARI HAK-HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU YANG DI LINDUNGI SEBAGAI PENDUDUK PERIBUMI NEGARA INI. DENGAN KATA LAIN JIKA PERKARA INI DI BANGKITKAN SECARA AUTOMATIK KERAKYATAN YANG DI BERI DI TARIK BALIK DAN TERBATAL.

PERHATIAN - MEMBERI KERAKYATAN DAN HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DI BACA SERENTAK. JIKA HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DI MANSUH, KERAKYATAN PENDATANG JUGA MANSUH DAN TEBATAL
 

Itulah yg dipersetujui oleh pemimpin masa lalu. Dengan persefahaman itulah negara ini dapat mencapai kemerdekaan tanpa peristiwa berdarah. Melalui perjanjian tersebut juga seramai 1 juta kaum bukan Melayu mendapat kerakyatan selepas setahun negara merdeka. Dengan mendapat kerakyatan, secara automatik mereka mendapat hak berpolitik dan memiliki harta.


AMUKANMELAYU - Bagaimana ACUAN begitulah KUIHNYA........Janji Allah itu Benar belaka.