,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 12 January 2014

AL-QURAN TELAH MEMBATASKAN HUBUNGAN KITA DENGAN GEREJA, RASULLULLAH MEMBATASKAN KITA DENGAN DAJJAL


JURU CAKAP GEREJA Malaysia Mengatakan Umat Islam Minum 'Holy Water' Jadi Kristian Adalah Karut!


Mujahid Holy Water


PAS: Holy Water tak akan tukar Muslim jadi Kristian
Tanggapan bahawa seorang Muslim akan menjadi Kristian jika terkena 'holy water' (air suci penganut Kristian) atau menjejakkan kaki ke dalam gereja adalah karut, kata Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa.

"Tidak wujud langsung pergi ke gereja tiba-tiba jadi Kristian. Ini adalah karut.

"Ada yang kata kalau orang Kristian bagi 'holy water' - sekali minum, 'habis'.

"Kita mungkin ketawa, tetapi cuba fikir kembali berapa ramai di luar sana mempercayainya?" katanya dalam satu forum di ibu negara semalam.

Beliau bercakap kepada kira-kira 150 orang yang terdiri daripada penganut pelbagai agama di forum "Polemik 'Allah' dan rampasan Bible: Antara undang-undang dan sensitiviti agama, anjuran Dewan Pemuda PAS Lembah Pantai.

Mujahid yang merupakan ketua biro perpaduan nasional PAS berkata kerisauan yang sama turut wujud di kalangan orang Islam terhadap penggunaan kalimah 'Allah' oleh penganut Kristian.


PEROSAK PERJUANGAN PAS
Apayang katakan oleh Mujahid itu samalah dengan orang yang mengatakan DHOB (Biawak Padang Pasir) boleh di makan. Tapi bila kita memasak gulai "BIAWAK" ini dan di hidang padanya, tidak di sentuh pun gulai "Biawak" itu. Ianya samalah dengan apa yang penulis ingin ketengahkan tentang "HOLLYWATER" ini.

PAS juga BERSEKONGKOL dengan KAFIRUN
Mahukah anda keluarga anda MEMINUMNYA?...... Inilah fahaman yang bahaya dalam Masyarakat, POLITIK dan dalam keluarga ketika ini. Seolah-olah kita mahu KELUARGA kita selamat dan di LINDUNGI ALLAH, sedangkan dalam masa yang sama kita mahu ANAK ORANG dan KELUARGA ORANG rosak dan hancur, biar KELUARGA ORANG dan ORGANISASI ORANG yang tidak sependapat dengan kita hancur, walau pun MEREKA ITU adalah saudara se Ugama seperti pesanan RASULLULLAH di Arafah "Seorang Islam dengan seorang Islam yang lain itu BERSAUDARA". Orang yang berperwatakan demikian adalah MUNAFIK namanya.
MORAL dalam Kepimpinan PAS dan Pakatan Pembangkang adalah amat teruk dan parah, tapi semuanya itu boleh belaka. Dosa besar apakah yang tidak pernah dilakukan oleh pemimpin mereka?
Berzina dalam bilik Hotel, berkhalwat dan main punggung jantan, semuanya pernah dilakukan.


 Cuma sekarang ni pula cubaan untuk menggadai pegangan akidah umat Islam dengan mengatakan meminum 'Holy Water' tak akan menyebabkan kita menjadi Kristian. Semua perkara ini amat menyakitkan "Hati Umat Islam". Tapi pada pengikut-pengikut yang tegar seperti tidak mampu berfikir dan seperti di pukau.

Mereka tidak akan mempercayai apa jua yang NEGATIF tentang pemimpin mereka. Semua ini menjadi selamat kerana semuanya akur dengan PERUNDANGAN SEKARANG dan bagaimana jika HUDUD di jalankan? Jawapannya sama juga. Ini kerana bila kita menolak semua saksi dan bukti (Moden) yang ada semuanya akan selamat di dunia. Bukti paling SAHIH dalam ISLAM adalah kejujuran. Pelaku sendiri yang mengaku apa yang berlaku. Mampukan PEMIMPIN yang terlibat dengan GEJALA TAK SENONOH ini mengaku apa yang terjadi? Jawapan ini hanya berada dalam benak pemikiran saudara sendiri. Ini kerana saudara yang lebih mengenali Pemimpin-pemimpin saudara.

Bagi Penulis Para Pemimpin PAS yang beragama Islam hari ini dilihat lebih galak membela pihak kafirun dari pada mempertahankan pegangan akidah umat Islam yang kini diserang dari segenap penjuru oleh pihak-pihak tertentu yang ingin melihat Islam hancur di Tanah Melayu. Tanda-tanda kejatuhan Sesebuah Tamaddun itu adalah ia mula tidak Menyayangi Saudaranya sendiri dan ia mengambil ringin semua perkara hatta melibatkan Akhidah umat sendiri. Nereka bukanlah manusia yang hebat, tapi sebaliknya mereka ini lebih kepada hidup dalam dunia mereka sendiri di puja bagai artis dan mereka akan meninggalkan kamu atau kamu meninggalkan mereka apabila DUNIA GLEMOURNYA berakhir.

Jika dilihat dari sudut pandang politik..kenyataan pemimpin PAS yang teruja sangat membela pihak Kristian dalam isu Kalimah Allah sejak akhir-akhir ini bertujuan untuk mencari GLEMOUR dan menjaga hati puak-puak kafirun dan undi mereka.

Dunia sedang menuju ke akhir zaman, kita sebagai umat Islam perlu lebih berhati-hati dengan agenda pihak kafir yang sedang berusaha sedaya upaya menarik kita agar tercebur dalam api neraka bersama mereka. Lihat pesanan RASULLULLAH SAW mengenai DAJJAL di bawah ini.

Ciri-Ciri Dajjal Menurut Hadith Rasullullah

Ciri-Ciri Dajjal Menurut Hadits
Ciri-Ciri Dajjal Menurut Hadits | Kisah Akhir Jaman - Seluruh umat muslim meyakini akan kedatangan dajjal, namun gambaran akan ciri fisik dan sifat dajjal sendiri tidak sesuai dengan gambaran yang di sampaikan Rasulullah SAW.

Sebagian orang menyangka ciri-ciri fisik dajjal adalah bermata satu dibagian tengah dahinya, berbadan seperti raksasa, bertanduk dan besarnya seperti gunung, sehingga dapat diilustrasikan dajjal mampu berpindah dari suatu pulau ke pulau yang lainnya hanya dengan satu langkah. Bahkan kedalaman lautan pun hanya setinggi betisnya.

Tapi inilah ciri-ciri dajjal yang dikatan oleh Rasulullah
Rasulullah bersabda :
"Tidak ada lagi kesamaran (ketidak jelasan) tentang dajjal. Sesungguhnya, ia akan muncul dari arah timur. Kemudian ia menyeru atas namaku, hingga ia diikuti banyak orang. Kemudian ia memerangi mereka dan dapat menguasai mereka".

Fitnah dajjal sangatlah bahaya, hingga banyak orang yang akan terjebak dengan fitnah tersebut. Rasulullah memerintahkan kepada umatnya agar memohon perlindungan dari fitnah dajjal setiap shalat.

Ciri-ciri Dajjal menurut hadith
  1. Dalam hadits Abu Hurairah, Rasulullah bersabda : "Adapun Masih kesesatan itu adalah buta sebelah matanya, lebar dahinya, bidang dadanya bagian atas dan bengkok (kakinya)."
  2. Dalam hadits Anas, Rasulullah bersabda : "Dan diantara kedua matanya termatub tulisan kafir". Dan dalam satu riwayat disebutkan : "Kemudian beliau mengejanya -kaf fa' ra'- yang dapat dibaca oleh setiap muslim". Dan dalam satu riwayat lagi dari Hudzaifah, "Dapat dibaca oleh setiap orang mukmin, baik ia tahu tulis baca maupun tidak."
 
Dari Annawwas bin Sam’an r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. menyebut-nyebutkan perihal Dajjal pada suatu pagi. Beliau s.a.w. menguraikan Dajjal itu kadang-kadang suaranya direndahkan dan kadang-kadang diperkeraskan dan Dajjal itu sendiri oleh beliau s.a.w. kadang-kadang dihinanya, tetapi kadang-kadang diperbesarkan hal ihwalnya sebab amat besarnya fitnah yang akan ditimbulkan olehnya itu, sehingga kita semua mengira seolah-olah Dajjal itu sudah ada di kelompok pohon kurma.


Beliau s.a.w. lalu bersabda: “Kecuali Dajjal, itulah yang paling saya takutkan kalau menimpa atas dirimu semua. Jikalau ia keluar dan saya masih ada di kalangan engkau semua, maka sayalah penantangnya untuk melindungi engkau semua. Tetapi jikalau ia keluar dan saya sudah tidak ada di kalangan engkau semua, maka setiap manusia adalah sebagai penantang guna melindungi dirinya sendiri dan Allah adalah penggantiku dalam melindungi setiap orang Muslim.


Dajjal awalnya cuma mengaku sebagai Nabi. Setelah itu dia mengaku sebagai Tuhan:
Rasulullah SAW bersabda sebagaimana yang diriwayatkan oleh Abu Umamah Al Bahili, “Di awal kemunculannya, ia berkata: ‘Aku adalah Nabi. Padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata: ‘Aku adalah Rabb kalian’, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati.” (HR. Ibnu Majjah. II/512-516)


Dajjal juga membawa air (surga) dan api (neraka). Apa yang kita lihat sebagai api, ternyata air. Sedang yang kita lihat seperti air, ternyata api:


Dari Buraidah r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. bersabda: “Tidakkah engkau semua suka saya beritahu perihal Dajjal, yaitu yang belum pernah diberitahukan oleh seorang Nabipun kepada kaumnya. Sesungguhnya Dajjal itu buta sebelah matanya dan sesungguhnya ia datang dengan sesuatu sebagai perumpamaan syurga dan neraka. Maka yang ia katakan bahwa itu adalah syurga, sebenarnya adalah neraka.” (Muttafaq ‘alaih)


Hudzaifah lalu berkata: “Nabi s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya Dajjal itu keluar dan sesungguhnya beserta Dajjal itu ada air dan api. Adapun yang dilihat oleh para manusia sebagai air, maka sebenarnya itu adalah api yang membakar, sedang apa yang dilihat oleh para manusia sebagai api, maka sebenarnya itu adalah air yang dingin dan tawar. Maka barangsiapa yang menemui Dajjal diantara engkau semua, hendaklah masuk dalam benda yang dilihatnya sebagai api, karena sesungguhnya ini adalah air tawar dan nyaman sekali.” Setelah itu Abu Mas’ud berkata: “Sayapun benar-benar pernah mendengar yang seperti itu.” (Muttafaq ‘alaih)


Ini artinya Dajjal (Zionis Yahudi) ini pintar memutar-balikkan fakta. Ahli Fitnah. Pandai berbohong/berdusta. Sehingga bisa meyakinkan orang-orang banyak bahwa air adalah api dan api adalah air.

Apakah ini yang di maksudkan dengan HADITH di sebelah

Dajjal juga akan diikuti 70 ribu kaum Yahudi Isfahan yang memakai pakaian pendeta:
Dari Anas r.a. pula bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Yang mengikuti Dajjal dari golongan kaum Yahudi Isfahan itu ada sebanyak tujuh puluh ribu orang. Mereka itu mengenakan pakaian kependetaan.” (Riwayat Muslim)


Dajjal ini akan dibantu oleh kaum Munafik. Ummat Islam mengira mereka adalah Islam. Padahal mereka adalah pembantu Yahudi dan Nasrani yang memerangi ummat Islam:


“Maka kamu akan melihat orang-orang yang ada penyakit dalam hatinya (orang-orang munafik) bersegera mendekati mereka (Yahudi dan Nasrani), seraya berkata: “Kami takut akan mendapat bencana.” Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan (kepada Rasul-Nya), atau sesuatu keputusan dari sisi-Nya. Maka karena itu, mereka menjadi menyesal terhadap apa yang mereka rahasiakan dalam diri mereka.” [Al Maa-idah 52]


Nabi saw bersabda, “Kiamat tidak datang sehingga ada dua kelompok besar yang saling memerangi. Korban dari kedua belah pihak berjumlah besar, seruan mereka satu. Dan Kiamat tidak datang sehingga muncul para dajjal pendusta, mendekati 30 semuanya mengaku bahwa dirinya adalah nabi… “ Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim.



PERINGATAN RASULLULLAH DALAM KHUTBAH TERAKHIR DI ARAFAH

Tarikh : 9hb. Zulhijjah Tahun 10 Hijriah
Tempat : Lembah Uranah, Gunung Arafah.

Baginda S.A.W Lahir Isnin, 12 Rabiul Awwal (Tahun Gajah)
Baginda S.A.W Wafat Isnin, 12 Rabiul Awwal 11 Hijrah (Umur 63 Tahun)

" Wahai manusia, dengarlah baik baik apa yang hendakku katakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini, dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanah kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak.

Janganlah sakiti sesiapa pun, agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu, dan dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' di batalkan mulai sekarang.

Berwaspada lah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara perkara besar, maka berjaga jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara perkara kecil.

Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama, tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan Beramal Solleh.

Ingatlah, bahawa kamu akan mengadap ALLAH pada suatu hari untuk di pertanggungjawabkan di atas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku. Wahai maanusia, tidak ada lagi Nabi dan Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah disampaikan kepada kamu.

Sesunguhnya, aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikut kedua keduanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya, itulah Al-Quran dan Sunnahku. Saksikan ya-ALLAH, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMU kepada hamba hambaMU.

WASIAT RASULULLAH S.A.W

Hadith:
Telah bersabda Rasullah s.a.w. beramallah engkau dengan lurus hati kerana Allah. Bahawasanya Allah Ta’ala tidak akan menerima melainkan orang yang lurus hatinya. Allah Ta’ala telah berfirman yang bermaksud;

“Barang siapa mengharap untuk berjumpa dengan Tuhannya(Allah) maka hendaklah
Dia beramal yang baik dan janganlah mempersekutukan Tuhan(Allah) dengan apa Juga pun”.






lembu
KALU dah tersepit, yang berakal pun dah jadi tak keruan