,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 27 January 2014

ISA ANAK ALLAH - TAHNIAH PAS, PERJUANGAN KAMU DENGAN KRISTIAN TELAH BERJAYA


Banner Kontroversi "Jesus Is The Son Of Allah" di P.Pinang ?

Antara gereja yang ditemui di Pulau Pinang menaikkan banner tersebut ialah : Gereja Assumptions Conception Lebuh Farquhar , Gereja St John Britto Sg Pinang Gereja Immaculate Conception Lorong Maktab

Perlu diingatkan, bila kita berpolitik, pemikiran perlu tajam, perlu tahu kesan dan akibat sesuatu keputusan dibuat... Jangan terlalu taksub dan terikut-ikut sehingga mengeluarkan bukti untuk support pandangan yang diberi... Tidak diakui, bukti yang dibangkitkan itu benar.... tetapi, adakah ianya sesuai digunakan dalam keadaan Malaysia yang majoritinya beragama Islam dan kita hidup dalam kepelbagaian agama dan bangsa...

Siapa yang sokong KALIMAH ALLAH di gunakan oleh KRISTIAN?
Paling simple, apa kita nak jawab dengan anak-anak kita??? Setiap bapa bertanggungjawab untuk memberi jawapan kepada anak-anak pula jadinya... Itu kalau ibubapa tahu jawapan yang sebenar, kalau ada anak-anak yang lagi bijak dari ibubapanya, nak jawab macamana??? Bukankah jadi dosa kepada kita bila ada yang MURTAD disebabkan KONFIUS dek kerana permasalahan ini...(mungkin boleh berlaku)??? Nauzubillah minta kita dijauhkan!!!

Cuba fikirkan secara positif, kalau semua orang Islam menyokong keputusan mahkamah dengan tidak membenarkan penggunaan Kalimah Allah oleh kafir, perkara seperti ini pasti tidak terjadi... 
Kes di Penang ini memang sudah dijangka, apa nak buat??? Jangan pula lepaskan tanggungjawab ini kepada Kerajaan untuk menyelesaikan perkara ini... Kan bagus kalau ikut langkah pencegahan yang telah dibuat oleh kerajaan...

Yang gaduh semuanya pemimpin melayu Islam... yang kafir tu, asyik buang batu sembunyi tangan... Akhirnya orang melayu/islam yang rugi...tidak timbul soal provokasi melampau dengan menggantung banner tertera kalimah Allah disamping ayat " Jesus Is The Son Of Allah " yang mana dilihat telah menyalahgunakan kalimah Allah dengan meletakkan Jesus@Nabi Isa sebagai anak Allah di P. Pinang. Ini ada cabaran terbuka kumpulan paderi dan penganut Kristian terhadap umat Islam dan undang-undang negara.  Jangan salahkan mereka. Lihat siapa di belakang mereka. 



Ini satu PENHINAAN atau MEMULIAKAN?
Penulis menjadi makin pelik dengan Pemimpin dan Penyokong  Pakatan ni terutamanya Pemimpin dan Penyokong PAS... Pemikiran politik yang sempit dan  jenis bodoh sombong dan ikut-ikutan, nak harapkan ketajaman fikiran dalam menentukan dasar negara amat jauh sekali...

Bila kes banner digantung di Pulau Pinang yang menunjukkan "Yesus is the Son of Allah", mereka (juak islam PR) sudah mula bising... Totok PAS ini sudah mula bersuara dengan menyatakan ini tidak boleh diterima sama sekali... Kenapa tak nak terima dan menolak? Bukankah ini yang diminta oleh mereka semua selama ini? Bukankah pemimpin hampa yang menyokong penggunaan kalimah suci ALLAH oleh kaum kafir? Inilah akibatnya!!!
Kita kena lihat dari segenap sudut dan bukan semua orang hatinya sama walaupun rambut sama warna hitam...

yang sibuk pertahankan kalimah Allah boleh digunakan oleh Kafir ni adalah PAS yang kononnya lebih berilmu dari yang lain... Tapi, bila perkara  ini terjadi, pemimpin PAS diam membisu... Kenapa diam? atau cuba nak mencari helah menyatakan ini Propaganda UMNO atau sedang mencari ayat-ayat Allah dan hadith yang sesuai untuk mempertahakannya. Maaf hari ni penulis nak mengatakan semua ini adalah kerja bodoh dan sememang bodoh!!! Ini masalah realiti bukan hanya cakap kosong, bila ada  yang sudah berani menyatakan Yesus itu anak Allah dan Mariam bini Allah, nak jawab macamana ni?
Rakyat di "PERLEMBUKAN" hanya untuk  MELEPASKAN NAFSU MARAH mereka sahaja
Ini penulis nak tunjukkan siapa yang beriya-ia sangat nak BERI KALIMAH ALLAH dan MENYOKONG MURTAD ni. Dan nak ingatkan jangan duk mohong pulak depan ALLAH nanti kata "saya tak buat" atau kata pulak penulis tidak pernah ingatkan kamu.

FireShot Screen Capture #022 - 'Isu kalimah Allah - Anwar Ibrahim - YouTube' - www_youtube_com_watch_v=WRljS86PitU  



"Tuhan yang sama, iaitu Allah"
 


Pas bercanggah isu Kalimah Allah

Sedangkah kata Paderi begini pula

Pope Benedict XVI - Al-Rab Panggilan Tuhan Orang Kristian, Bukan Allah!!



http://www.malaysia-today.net/pope-benedict-xvi-may-al-rab-not-allah-bless-you/

Pope Benedict XVI: May Al-Rab (not Allah) Bless You

In his latest audience, the Pope blessed Arabic speakers in Arabic. It is notable that he did not use the word “Allah” for God, but the word “al-Rab,” or Lord.

CORPUS CHRISTI, TX (Catholic Online) – On the Commonweal magazine blog, Michael Peppard posted an article entitled “Pope Benedict: ‘May Allah bless you all!”

While it is unquestionably true that the Holy Father gave a blessing Arabic, he did not say “May Allah bless you all!” as Peppard states.

Peppard says in his article that there is only one word that could have been used by the Pope, and that word was “Allah.”

But in fact, the whole article is built on a faulty premise. There are other words that may be used to refer to God other than Allah, although Allah is certainly one.

The text in Arabic, which can be found on the Vatican website is:

Translated, the meaning is “The pope prays for all Arabic speakers. May God bless you all.”
The word used for “God,” however, was not Allah, but rather al-Rab or Lord.

http://www.catholic.org/international/international_story.php?id=47974

AMUKANMELAYU - Nak tanya KHALID SAMAD dengan MUJAHID YUSUF mana sora....apa hampa nak buat dengan perkara seperti ini? Jangan duk cari alasan pulak. Dah jumpa ayat yang hampa nak kelentong Penyokong PAS?