,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 5 January 2014

SUDAHKAH MELAYU DAN TANAH MELAYU INI MERDEKA?


  جاتوهڽ سيڠاڤورا دان ڤولاو ڤينڠ ممبوقتيکن چينا اداله ڤنجاجه  
   

DIFINASI PENJAJAH

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Penjajahan berlaku apabila sebuah negara atau KUASA ASING menguasai NEGARA atau BANGSA lain - selalunya melalui cara yang AGRESIF atau KETENTERAAN atau penguasaan EKONOMI dan menyaksikan wilayah atau NEGARA Bangsa lain diambil dengan cara ini. Istilah penjajahan dan imperialisme kadang-kadang digunakan bertukar ganti tetapi sarjana selalunya membezakan di antara kedua-duanya; penjajahan bagi satu negara yang menguasai negara lain dengan Menguasai Politik, Ekonomi,Budaya, kuasa dan imperialisme lebih kepada istilah umum untuk penguasaan politik atau ekonomi sama ada secara langsung atau tidak langsung dan MENOLAK terus tradisional PERIBUMI atau Penduduk Asal.

:ڤرهاتين اونتوق ملايو سهاج

سلڤس اندا ممباچ دفيناسي ڤنجاجه د اتس يڠ د ڤتيق دري اينسيکلوڤيديا بيبس ايديسي ايندونيسيا، اڤاکه ڤادڠان دان ڤنداڤت اندا تنتڠ مليسيا سکارڠ اين؟ ڤنوليس برڤنداڤت، مليسيا تله د جاجه کمبالي اونتوق کدوا کاليڽ. تاڤي ڤنجاجه اوليه ڤنداتڠ چينا اين لبيه دهشت دري بريتيسه دان بلندا.

بريتيسه دان بلندا تيدق مڠݢڠݢو أݢام اسلام ماله د زمان بريتيسه باڽق مسجد يڠ ديديريکن. تاڤي کيني کيت د لارڠ اونتوق اذان د مسجد، مريک ماسوق مسجد دان مريک مڠݢڠݢو ڤرکمبڠن أݢام اسلام دان مڠهالڠڽ، ماله مريک جوݢ ملاريکن دان ممرتدکن انق-انق ملايو.   
    


DEMOKRASI MENJADIKAN MALAYSIA NEGARA BERHALA









ANDA MAHUKAN LEBIH BANYAK INI SEMUA?

Ahli Parlimen Taiping dari DAP, Nga Kor Ming, mengkritik kerajaan kerana memberi peruntukan yang kecil bagi rumah ibadat bukan Islam berbanding peruntukan bagi masjid dan surau. Paling menyedihkan ada pemimpin gerakan Islam yang turut menyokong kritikan tersebut. Ada yang berbangga dengan wujudnya berhala buddha duduk terbesar di Kelantan. Terbaru ABIM pula bersetuju dengan desakan tersebut cuma merasakan perlu disampaikan dengan cara yang lebih baik agar tidak menganggu sentimen masyarakat. Saya dah tak tahu nak cakap apa dengan golongan begini, benr-benar sedih dan marah. Kalau dihuraikan hukum Islam bagi hal ini pun, bagi golongan begini mereka akan tolak tepi. Saya benar-benar kesal.

IDEALOGI Mujahid DAN  Marina akan MENYUMBANG penambahan gereja


bishop1

August 17, 2011KEPALA BATAS,  — Lajnah Perpaduan Nasional PAS pusat akan meneruskan pendekatan berdialog dengan pihak gereja seluruh negara walaupun sekarang ini berlaku sedikit kekeliruan hasil mainan akhbar pro-Umno dan Barisan Nasional (BN).

PAS telah mengambil pendekatan sedemikian sejak isu berkaitan kalimah Allah dan vandalisme rumah ibadat muncul awal tahun lalu.

Pengerusinya Dr Mujahid Yusuf Rawa menegaskan, Lajnah Perpaduan Nasional PAS tidak akan duduk diam dalam usaha mempromosikan parti ke tengah masyarakat agar lebih dikenali bukan untuk dimusuhi.

“Lajnah tetap berusaha merapatkan PAS dengan semua gereja di Malaysia supaya masyarakat Kristian tidak salah faham dengan PAS.

“Sejak pendekatan itu dimulakan sambutanya amat membanggakan sekaligus membimbangi Umno dan BN,” kata beliau dipetik Harakahdaily hari ini.

Mengulas tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu gereja Methodist, Damansara Utama kononnya terdapat orang Islam dalam premis berkenaan, beliau berharap kedua-dua belah pihak tampil memberikan penjelasan supaya diatasi dengan baik.

Pertemuan antara PAS dan kepimpinan gereja semalam telah ditangguhkan buat sementara waktu.
Jelas Mujahid, semua pertuduhan masih samar-samar dan memerlukan penelitian supaya PAS tidak terjerat dalam kancah ciptaaan musuh politik yang mahukan Pakatan Rakyat berpecah menjelang pilihan raya umum ke-13.

Pada sesi lalu tambah Mujahid, Lajnah Perpaduan Nasional PAS berjaya menjalin hubungan mesra dengan paderi dan gereja di mana sambutannya memberangsangkan.
“Hubungan yang baik dan harmoni menyeramkan pihak lain, maka ada sahaja usaha menimbulkan prasangka yang tidak enak,” kata beliau yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar.

Bunga dari Paderi ini akan MENJERAT Marina dan Islamelayu


Mudah paderi guna kata-kata Marina untuk murtadkan orang Islam kelak
Dato Marina Mahathir turut menghadiri sidang akhbar menyokong gereja menggunakan kalimah Allah pagi tadi pukul 9 pagi di Gereja  Our Lady, Jalan Tg. Kelana, Klang yang dihadiri oleh lebih kurang 350 orang pemimpin PR, penganut Kristian serta wartawan termasuk tokoh-tokoh penganut Kristian DAP, seperti Charles Santiago (AP Klang), Xavier Jayakumar  (Adun Sri Andalas), dan Teresa Kok (AP Seputeh)

Sidang media ini diadakan oleh Marina bersama beberapa pegawai UNHCR ekoran bantahan oleh pihak NGO Islam di perkarangan Stadium Kota Raja, Klang sebagai kononnya lambang kedamaian dan keharmonian serta kebebasan pengamalan agama yang diamalkan di Malaysia.

Ketika sidang akhbar, Marina menyuarakan pandangan idealistik liberalnya apabila berkata mengenai kebabasan berugama dan perlu hormat menghormati agama lain.

Beliau bagaikan menuduh kerajaan terlibat apabila berkata mereka yang menganjur bantahan sebagai tidak pasti mewakili kerajaan atau anisiatif kumpulan tersebut. Beliau menuntut pemimpin tidak harus mendiam diri berikutan isu ini. Hadis dan PERINGATAN RASULLULLAH ini semakin jelas di hadapan mata untuk panduan hidup Umat ISLAMELAYU.

Umat Islam Mengikuti Jejak Langkah Yahudi Dan Nasrani
 
Peristiwa Akhir Zaman, Hadis 5

Ertinya:
Daripada Abu Sa’id al-Khudri r.a berkata, “Rasulullah S.A.W bersabda, “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.”

Para sahabat bertanya, “Ya Rasulullah, apakah Yahudi dan Nasrani yang Engkau maksudkan?” Nabi S.A.W menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka?”
Hadith riwayat Muslim.

From Abu Sa’id al-Khudri reported that, “The Prophet said,” You will follow the footsteps of the nations before you, span by span, cubit by cubit until if they entered a lizard’s hole you would follow them too. ”
The companions asked, “O Messenger of Allah, the Jews and the Christians that you mean?” The Prophet said, “Who else if not them?”
Hadith narrated by Muslim.

Keterangan:
Umat Islam akan mengikuti jejak langkah ataupun gaya hidup orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggakan dalam urusan yang kecil dan perkara yang tidak munasabah. Contohnya; seandainya orang Yahudi dan Nasrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekalipun, orang Islam akan terus mengikuti mereka.

Pada masakini kita dapat menyaksikan sendiri kenyataan sabdaan Rasulullah S.A.W ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mereka banyak meniru ‘cara hidup’ Yahudi dan Nasrani sama ada secara sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nasrani malah ramai pula di kalangan kita yang menjadi alat dan tali barut mereka.




CINABENG Yang Kurang Ajaq


 



Rakaman foto ini tersebar dilaman sosial facebook, twitter dan juga whatsapp group menunjukkan sikap biaDAP dua wanita berbangsa cina yang tidak memperdulikan wanita melayu sedang berbadan dua.
Mereka tidak ada sikap toleransi dan 'civic minded' langsung...! Tergamak kedua-dua wanita berbangsa cina itu tidak memberikan wanita melayu yang sedang mengadung itu tempat duduk dalam sebuah LRT.
KECURIAN HASIL BUMI MELAYU
 





PERJUDIAN DI NEGARA ISLAM MALAYSIA
 

  

PELACURAN DI NEGARA ISLAM MALAYSIA
  
 


ARAK DI NEGARA ISLAM MALAYSIA
ARAK MEMBAWA KEMUSNAHAN POLITIK ISLAM
  


Najib Terperangkap dengan ARAk HALAL Iran.

KUASA MELAYU;
Islamelayu semakin KEHILANGAN KUASA Ketuanannya di Negara sendiri. Perkara ini semakin tidak dapat di kawal dan di nafikan lagi. Kuasa politik Islamelayu semakin mengecil apabila TRADISI melayan kehendak PENDATANG DI LAYAN semahunya kerana UNDI PENENTU. Sudah banyak kali penulis memberi penerangan ke atas perkara ini.
Di atas kertas masih nampak Islamelayu masih menguasai KERUSI PARLIMEN, tapi pada hakikatnya Islamelayu itu berpecah kepada 3 kelompok POLITIK(UMNO, PAS dan PKR). Ini menjadikan kuasa POLITIK mengikut Parti telah menjadi MINORITI. Sedangkan Pendatang sudah hampir 90% telah bersatu di bawah DAP. Mereka sudah NYAHKAN MIC, MCA dan GERAKAN dari hidup mereka. 
Mereka menjadikan PARTI POLITIK seperti FAHAMAN UGAMA dan di tanamkan kedalam ROH mereka PARTI sebagai satu IDEALOGI, HARAM DAN BERDOSA hukumnya jika mereka menyertai BN dan UMNO. Untuk kita kembali dengan Islamelayu bernaung di bawah satu parti penulis nampak ianya semakin sukar. Sedangkan dalam waktu yang sama KEGILAAN untuk menjadi KETUA dalam satu-satu kumpulan itu semakin menjadi-jadi. Sehingga ada anak-anak yang mendesak Ibubapa supaya menghubungi Guru-guru bagi memilih anaknya menjadi Ketua Darjah. 
Di mana-mana sektor juga ada kegilaan ini. Matlamat menghalalkan cara sudah menjadi perkara biasa, dari budak sekolah sehinggalah ke dalam Istana. Jawatan yang di gilakan, sedangkan amanah yang di beri di abaikan begitu sahaja. Kelemahan dan perebutan kuasa ini sudah dapat di baca oleh kaum pendatang. Seperti kata Tun M, banyak MP yang tiada kelulusan sedangkan KSU ke bawah berkelulusan tinggi.

Memerintah rakyat yang pintar adalah satu kepayahan kepada Wakil Rakyat yang hanya tahu berpolitik ini. Maka kini timbulah jawapan-jawapan tahap budak tadika dari mulut-mulut Menteri ini jika timbul sesuatu issu. Kebodohan Pemimpin-pemimpin ini kini menjadi "Mainan dan Gurauan rakyat". Kesan dari BODOH SOMBONG pemimpin Islamelayu ini menjadi satu Peluang kepada kaum Pendatang. Dengan kelulusan yang ada dan TIPU MUSLIHAT yang ada, kini mereka juga menjadikan POLITIK sebagai satu wadah perjuangan untuk PENJAJAHAN MODEN selepas KOMUNIS menyerah diri.

Kelicikan kaum pendatang ini berpolitik tidaklah sama dengan KELEMBUTAN BUDAYA Islamelayu. Perlembagaan yang di gariskan berpandukan "BUDAYA ISLAMELAYU" sebagai panduan Pemerintahan Demokrasi di Malaysia ini, kini Perlembagaan ini di tafsirkan mengikut Budaya Pendatang. Maka habislah semuanya menjadi tidak betul dan tidak bersesuian. Tambahan pula mereka ada pula Agenda tersembunyi yang kini semakin jelas apa yang mereka sembunyikan.

Dengan peluang yang ada, pada pendapat mereka inilah masanya untuk menghalalkan semua tindakan mereka melalui demokrasi. Sultan, PM, MB, Ketua Menteri dan Gabenor boleh di tukar dan di ubah apabila PARLIMEN dan PERUNDANGAN kuasai. 
Dari “Pendatang  Bukan Melayu yang berada di Persekutuan Tanah Melayu pada awal 1950an dan tidak diterima sebagai rakyat Persekutuan Tanah Melayu dan mereka juga bukan warga rakyat yang diiktiraf oleh Britain” kini mereka menguasai beberapa Negeri melalui demokrasi. 
Sedangkan mereka ini pada dahulunya hanyalah pendatang dan pelarian ekonomi dan tidak mahu pulang ke Tanah Air sendiri walau pun pada waktu itu
"India telah merdeka dari Britain sebagai negara sistem demokrasi dan negara Cina telah menjadi Republik Rakyat Cina", iaitu sebuah negara komunis. Mereka lebih suka tinggal di Tanah Melayu walau pun taraf mereka ialah golongan yang tidak berkerakyatan (Stateless Persons).

Majoriti Bukan Melayu yang berada di Persekutuan Tanah Melayu pada awal 1950an tidak diterima sebagai rakyat Persekutuan Tanah Melayu dan mereka juga bukan warga rakyat yang diiktiraf oleh Britain
KEIKHLASAN dan EHSAN TENGKU, PENDATANG DARI LUAR NUSANTARA ini BOLEH DI BATALKAN KERAKYATANNYA dan IA BOLEH TERBATAL dengan mengujudkan RCI. Ini kerana Tunku Abdul Rahman telah bersetuju untuk menerima terus 980,000 Bukan Melayu yang diiktiraf sebagai  ’tidak berkerakayatan’ (Stateless Persons) sebagai warganegara dan diberikan taraf dan hak sebagai rakyat Persekutuan Tanah Melayu adalah tidak sah dan TERBATAL kerana KEPUTUSAN PERSENDIRIAN tanpa “PERSETUJUAN ORANG ISLAMELAYU”(Rujuk Sistem Demokrasi).
Untuk cara lain bagi mengembalikan Kuasa Islamelayu adalah dengan KUASA PARLIMEN(Jika Islamelayu bersatu) atau TUANKU sebagai PANGLIMA TURUS MEDAN mengambil alih Kuasa dari PM dan membekukan PARLIMEN sementara waktu dan PERLEMBAGAAN di gubal semula dengan meletakkan ISLAM dan KHALIFAH di letakkan di tempat yang teratas......sebelum nasi menjadi BUBUR. Lihatlah kebiadapan kaum pendatang ini. Masihkah anda hendak BERPELUK TUBUH?
 
DERHAKA
Paderi Lawrence Andrew melalui portal berita internet, berkata semua gereja Katolik di Selangor akan tetap menggunakan kalimah Allah dalam perhimpunan mingguan penganut agama terbabit.




Tindakan editor akhbar mingguan Katolik, The Herald, itu sekaligus menyanggah titah Sultan Selangor, Sultan Shafaruddin Idris Shah pada 14 Disember lalu. Baginda mahu rakyat Selangor patuh kepada larangan penggunaan kalimah Allah oleh individu bukan beragama Islam mengikut Seksyen 9, Bahagian 1, Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988.




AMUKANMELAYU - ISALMELAYU……Jika anda menerima Kafirun Cina sebagai PENJAJAH seperti yang AMUKANMELAYU jelaskan, kita perlu MEMERDEKAKAN sekali lagi Tanah Melayu ini. Sekiranya anda menerima mereka sebagai ” sebahagian dari anda, tak perlulah membantah, menghalang dan membuat bising dengan apa juga kemahuan dan kehendak mereka, Ini kerana sememangnya mereka BERHAK untuk mendapatkan apa yang mereka mahu kerana mereka juga mempunyai IC seperti anda.