,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 4 January 2014

"PUAK ANTI SUNNAH" BERSAMA KAFIRUN SEDANG MENGHAPUSKAN KUASA ISLAM DI MALAYSIA


Golongan ini bukan sahaja terdapat di dalam BN, malah berkembang subur di dalam PR. Adakah kita bersetuju dan menyokong segala tindakan mereka yang menggugat keistimewaan Melayu Bumiputera? 

TAHNIAH KEPADA PAS

Selamat Tinggal JAIS !! Takziah Untuk JAIS 

JAIS AKAN DI BUBARKAN - DENGAN KUASA 2/3 PR DALAM DEWAN SELANGOR, MENANG SORAK KAMPUNG DAH LAMA TERGADAI


Ya ALLAH....Selamatkanlah ISLAM di Selangor


Oleh rmf
TOLONG FWD:- INI HAL NEGERI SELANGOR- Selamat Tinggal JAIS !! Teguran demi teguran kita lakukan, akan tetapi diputar belitkan, kini kenyataan berhubung dengan perkara tersebut telah disuarakan oleh mereka.  Apa lagi orang Islam Selangor dari PAS / PKR mampu lakukan.. Terima sahaja lah jika ianya dilaksanakan nanti..
1457718_573387566086273_220626213_n
KITA HANYA MAMPU MENYEBARKANNYA 
untuk meyedarkan mereka betapa bahayanya situasi 2/3 mereka (DAP) kecapi dalam mengubah apa juga Enekmen.

Law Weng San (adun Kampung Tunku), Rajiv Rishyakaran (adun Bukit Gasing) dan Yeo Bee Yin (Adun Damansara Utama akan mendesak kerajaan negeri Selangor untuk menggubal Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988.


Apa Peranan PAS dan Exco Agama di Selangor? Apa peranan ADUN Muslim PKR di Selangor? Tahniah kepada orang Islam yang mengundi DAP.

NAMA YANG INDAH TIDAK SEMESTINYA MEMILIKI AKAL BIJAK





PERNAHKAH RASULLULLAH MASUK KE DALAM BIARA?
Nama Mujahid diberi oleh bekas Presiden Parti Islam se-Malaysia (PAS),Allahyarham Yussof Rawa,kepada anak lelakinya dengan harapan anaknya itu akan menjadi pejuang Islam yang sejati.Malangnya,cita-cita dan hasrat bekas Presiden Pas paling sederhana ini tidak tercapai.Alhamdulillah beliau tidak berada di muka bumi ini lagi untuk melihat kerosakan yang sedang dilakukan oleh anaknya.Penulis tidak berniat untuk membicarakan lagi isu wajar atau tidak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) merampas Bible yang menggantikan perkataan Tuhan dengan Allah.
Sudah banyak ditulis dan dibicarakan,lalu kita pun tahu,majoriti dalam Pas kata boleh,UMNO kata tidak boleh,PKR kata aku peduli apa,Melayu elit kata ini hak asasi manusia.Memang sudah ditakdirkan mungkin umat Islam di negara ini menuju perpecahan,kehancuran dan kemusnahan sebagaimana umat-umat Islam terdahulu selepas beberapa lama menikmati kegemilangan.Apa yang hendak penulis katakan hari ini ialah tindakan Mujahid,yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar,menyeru “Putrajaya segera mengambil langkah menghalang badan agama Islam seperti Jais dari melakukan serbuan atau percubaan menguatkuasakan undang-undang negeri ke atas pertubuhan bukan Muslim,sambil memberi amaran tindakan tersebut boleh mengeruhkan lagi hubungan antara agama di negara ini ;" sangat bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia,Pembahagian Kuasa Antara Negeri dan Persekutuan.

Ini masalah kita apabila rakyat memilih wakil mereka dari kalangan yang tidak mempunyai ilmu pengetahun,malas membaca dan pagi,petang,siang,malam asyik berceramah sahaja.Jika Mujahid tidak berpuas hati dengan tindakan Jais,beliau harus meminta kerajaan Negeri Selangor mengambil tindakan kerana bidang kuasa agama Islam adalah di bawah pentadbiran negeri.Tindakan Mujahid menghalakan serangan ke Putrajaya atas tindakan Jais bukan sahaja nampak bodoh,malah jelas menunjukkan Mujahid ingin menyelamatkan hubungan Pas,DAP dan PKR dengan gereja-gereja Kristian Khatolik di Semenanjung.Menteri Besar yang berkuasa ke atas Jais bernama Khalid bin Ibrahim,seorang Islam dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).Exco Hal-Ehwal Islam Selangor pula ialah Ustaz Sallehen Mukhyi dari Pas. Justeru gila apakah Mujahid menggesa Putrajaya mengambil mengawal tindakan Jais ??? 
Inilah yang diagung-agungkan sebagai pejuang Islam ??? Inikah yang dianggap oleh sebahagian elit Melayu sebagai “intelektual Islam” ??? Sebenarnya,nasib Mujahid baik kerana allahyarham bapanya menamakan beliau dengan nama yang indah baik maknanya. Kalaulah nama beliau Khimar atau Albab,nescaya tiada apa lagi yang berguna kehidupan beliau sebagai manusia.Hakikatnya,Mujahid membuktikan beliau hanya pada nama,tapi akal di kepala lutut
 Perlembagaan Malaysia, Jadual 9, Senarai II—Senarai Negeri jelas menyatakan:

1. Kecuali mengenai Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, hukum Syarak dan undang-undang diri dan keluarga bagi orang yang menganut agama Islam, termasuk hukum Syarak yang berhubungan dengan pewarisan, berwasiat dan tidak berwasiat, pertunangan, perkhawinan, perceraian, mas kahwin,nafkah, pengangkatan, kesahtarafan, penjagaan, alang, pecah milik dan amanah bukan khairat; Wakaf dan takrif serta pengawalseliaan amanah khairat dan agama, pelantikan pemegang amanah dan pemerbadanan orang berkenaan dengan derma kekal agama dan khairat, institusi, amanah, khairat dan institusi khairat Islam yang beroperasi keseluruhannya di dalam Negeri; adat Melayu; Zakat, Fitrah dan Baitulmal atau hasil agama Islam yang seumpamanya; masjid atau mana-mana tempat sembahyang awam untuk orang Islam, pewujudan dan penghukuman kesalahan yang dilakukan oleh orang yang menganut agama Islam terhadap perintah agama itu, kecuali berkenaan dengan perkara yang termasuk dalam Senarai Persekutuan; keanggotaan, susunan dan tatacara mahkamah Syariah, yang hendaklah mempunyai bidang kuasa hanya ke atas orang yang menganut agama Islam dan hanya berkenaan dengan mana-mana perkara yang termasuk dalam perenggan ini, tetapi tidak mempunyai bidang kuasa berkenaan dengan kesalahan kecuali setakat yang diberikan oleh undang-undang persekutuan; mengawal pengembangan doktrin dan kepercayaan di kalangan orang yang menganut agama Islam; penentuan perkara mengenai hukum dan doktrin Syarak dan adat Melayu.

BIBLE BUKAN INJIL, ITU PUN MUJAHID TAK FAHAM!!!



Mujahid Yusuf Rawa
Kenyataan yang dikeluarkan oleh Mujahid Yusof yang menentang rampasan Bible di premis The Bible Society of Malaysia di Damansara Kim, Petaling Jaya, memperlihatkan secara jelas kepada kita tentang kerosakan akidah yang dijelmakan menerusi kopiah, janggut, topeng Islam, serta raut wajah dan batang tubuh orang yang mengaku beragama Islam.

Ini sekaligus membenarkan kenyataan Rasulullah s.a.w lebih seribu tahun lampau.

(Maksud hadis)

“Telah diceritakan kepada kami oleh Ismail bin Abu Uwais berkata, telah menceritakan kepadaku Malik dari Hisyam bin ‘Urwah dari bapanya, dari Abdullah bin Amru bin Al-Asy meriwayatkan, “Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda, 


“Sesungguhnya Allah tidak mencabut ilmu sekaligus mencabutnya daripada hamba-Nya tetapi Allah mencabut ilmu dengan cara mematikan para ulama sehingga bila sudah tidak bersisa ulama, maka manusia akan mengangkat pemimpin dari kalangan orang-orang bodoh, ketika mereka ditanya, mereka berfatwa tanpa ilmu, mereka sesat dan menyesatkan.” - (Sahih Bukhari)

Antara lima Rukun Iman ialah mempercayai kitab-kitab Allah. Kitab-kitab Allah Taala itu yang diutuskan kepada para Rasul itu terdiri daripada Taurat, Zabur, Injil dan Al Quran.

Bagaimanapun, sejarah telah membuktikan Zabur, Taurat dan Injil telah ‘diangkat’ oleh Allah Taala untuk digantikan dengan al Quran menerusi pelbagai peristiwa termasuklah serangan oleh tentera-tentera Babylon ke atas Baitul Muqaddis pada tahun 568 Masehi di bawah kepimpinan Nebukhadniza.

Injil sebenarnya tidak pernah ditulis. Ramai terutama sekali kaum pendakyah cuba menjadikan kitab Gospel sebagai Injil bagi tujuan pengeliruan. 

Walaupun Gospel dan Injil berkongsi maksud iaitu ‘Berita Baik’, tetapi konsep Gospel dan Injil sama sekali berbeza. Gospel atau sekarang ini lebih dikenali sebagai Bible, menekakan tentang konsep penyelamatan (salvation), Iaitu kepercayaan bahawa Jesus Christ, selepas disalib menjadi pengampun kepada dosa warisan dan penyelamat bagi mereka yang mempercayainya.

Sedangkan Injil pula tidak mengandungi semua perkara tersebut, sebaliknya membawa ajaran tauhid.

Boleh jadi, pemimpin PAS seperti Muhajid Yusof tidak tahu bahawa Injil tidak pernah dicatatkan dalam bentuk tulisan sebaliknya hanya dalam bentuk SAYING GOSPEL. 

Saying Gospel pula telah hilang dari pegangan umat Nasrani menjelang akhir kurun pertama selepas peninggalan Nabi Isa a.s dan digantikan pula oleh Narrative Gospel iaitu Gospel yang ditulis oleh pihak-pihak tertentu yang membawa ajaran akidah triniti dengan menyandarkan kepada riwayat hidup Nabi Isa a.s sedangkan ajaran dari Narrative Gospel ini tidak langsung berkaitan dengan Nabi Isa a.s.

S'GOR TEST: Amend law, sack JAIS, don't let non-Muslims be SITTING DUCKS for Umno bullies

Written by Wong Choon Mei, Malaysia Chronicle

KUALA LUMPUR - Three Selangor lawmakers have proposed amending the state's religious law so as to make clear the authority and scope of the various religious bodies following Thursday's shock raid of the Bible Society by the Selangor Islamic department or JAIS.
However, clarifying or plugging up the legal loopholes is not good enough.
A deterrent action must be carried out or Malaysia and Selangor will dwindle into a 'free-for-all' anarchy where any wild idea promoted by Prime Minister Najib Razak's Umno party is immediately carried out without fear of repercussions.
This is because the culprits know they will be protected by a very biased police force and sad to say, a very partisan judiciary.

Is Selangor a state governed by law and order or by hooliganism and racism
As such, if JAIS does indeed fall under the control of the Selangor state government, Mentri Besar Khalid Ibrahim must show leadership and sack all those complicit in yesterday's raid.
This is not an emotional or impulsive reaction. Very simply put, the Pakatan Rakyat state government must show how it is different from the Umno-BN leadership.
Khalid and team must prove they govern by law and order. They must ensure that Selangor continues to stay a safe and peaceful state and if any one breaks the law or creates public disorder, that party must be punished without fear or favor.
If Khalid cannot do it, then he must resign as the Mentri Besar. If he does not, then the Pakatan Rakyat top leadership must replace him.

Don't use the Sultan as an excuse, work harder, work smarter, work braver
At no time must Khalid be allowed to hide behind the Sultan's authority. Even if JAIS is under the Sultan's control, as chief minister it is Khalid's duty to make sure that all the people resident in the state including the minorities are safe from marauding bullies.
The same applies for all Pakatan Rakyat Muslim elected representatives. They should not be allowed to hide behind the throne, knowing they can always offer the convenient excuse that it is the Sultan's call, while making no effort to help the minorities at all.
Selangor reps must work harder, draw up better laws, come up with real and action-oriented programs to mobilize and help the minorities defend themselves against a ruthless federal government determined to sell off all their rights just to cling to power.
Don't let the non-Muslims be sitting ducks for Umno bullies
The non-Muslims voted overwhelmingly for the Pakatan Rakyat in the 13th general election. Don't fail them now. Don't let them be sitting ducks for Umno bullies.
Help them to keep their dignity and self-respect - this is merely their basic human right and Pakatan's fundamental promise of a just and fair society for all.
Appended below is the proposal made by the 3 assemblymen. It is a good suggestion to resolve the crisis. In fact, it is an essential step that must be taken out because the 'fine print' is currently too ambiguous.
The law in Selangor and everywhere in Malaysia must rightfully reflect justice, fairness and the spirit of the Federal Constitution.
And to nip in the bud more outbreaks of Umno-instigated Muslim hooliganism, the JAIS culprits must be publicly punished too.

Proposal by 3 ADUNs to make clear the state law
We will propose to amend the Selangor Non-Islamic Religions (Control of Propagation Among Muslims) Enactment 1988 in the next state assembly sitting to ensure that Muslims continue to be protected from propagation, while ensuring that the rights of non-Muslims are protected as enshrined in the Federal Constitution.


We were shocked by the unprecedented Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) action yesterday, raiding the Bible Society of Malaysia for bibles containing the words “Allah”. JAIS has acted in the name of enforcing the Selangor Non-Islamic Religions (Control of Propagation Among Muslims) Enactment 1988, which was passed under the Barisan Nasional regime.


Firstly, we would like to remind JAIS that Selangor Non-Islamic Religions Enactment 1988 only applies to control and restrict the propagation of non-Islamic religious doctrines and beliefs among the Muslims. It shall in no way be used to restrict anyone from practicing and professing their own religions in their preferred language.


JAIS reckless action serves as a wake up call for us to seek a review of subsection 9 of Selangor Non-Islamic Religions Enactment 1988, which states that a person commits an offence if he (a) in any published writing; or (b) in any public speech or statement; or (c) in any speech or statement address to any gatherings or persons; or (d) in any speech or statement which is published or broadcast and which at the time of its making he knew or ought reasonably to have known would be published or broadcast, uses the word “Allah” or 34 other Arabic words including Hadith, Syariah, Kalifah, Fatwa, Alhamdulillah, Insyaallah etc to express and or describe any fact, belief, idea, concept, act, activity, matter or thing of or pertaining to any non-Islamic religion.


This section clearly contradicts Article 11 (1) & Article 11 (3) of the Federal Constitution, which provide every Malaysian the right to profess, practice and manage his or her own religion. As such this section should be amended to ensure that extreme groups will not act against persons of other faiths at their own convenience. The enactment must be consistent with the Federal Constitution which states under Article 11(4) that “State law and in respect of the Federal Territories of Kuala Lumpur and Labuan, federal law may control or restrict the propagation of any religious doctrine or belief among persons professing the religion of Islam”, but does not allow for curtailing the rights of non-Muslims in the manner which they practice their own faith.


We seek the support of all Selangor lawmakers to vote for an amendment to the Selangor Non- Islamic Religions Enactment 1988 in the spirit of the Federal Constitution to ensure that the rights of all Malaysians are given equal protection under the law, as conceived by our forefathers.

We must not let the extremists in our midst to dictate the state and national agenda to the extent that the minorities are victimized unjustly. Let us take a bold step of change and lead Malaysia towards a bright future – a Malaysia for all Malaysians, based on the principle of equality, human rights and justice.

Yeo Bee Yin, ADUN for Damansara Utama
Rajiv Rishyakaran, ADUN for Bukit Gasing
Lau Weng San, ADUN for Kampung Tunku

DAP Mahu JAIS Dibubarkan Dan Selangor Jadi Negeri Bebas Islam Pertama Di Semenanjung!


JAIS yang berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri Selangor dan menjadi penghubung antara kuasa Kerajaan Negeri Selangor dengan DYMM Sultan Selangor menerusi Majlis Agama Islam Selangor, bakal berhadapan dengan masalah besar iaitu DIBUBARKAN.

Agensi kerajaan negeri itu telah menimbulkan kemarahan DAP apabila melakukan serbuan dan merampas Bible berbahasa Melayu dari pejabat The Bible Society of Malaysia di Damansara Kim, Petaling Jaya, Selangor beberapa hari lepas.

The Bible Society of Malaysia di Damansara Kim merupakan penterjemah dan pencetak Bible berbahasa Melayu yang sangat aktif selain turut mengedarkan Al-Kitab yang diperolehi dari Penerbitan Kristian Indonesia.

Dalam usaha untuk merangka serangan bagi menawan Sarawak dalam Pilihanraya Negeri Sarawak akan datang, DAP mahu membuktikan kepada para penganut Katholik dan Kristian di Sarawak tentang kuasa serta keupayaan mereka menjaga kemaslahatan umat tersebut menerusi tindakan di Selangor.

Tiga orang ADUN DAP Selangor telah memulakan langkah menguji sistem demokrasi sedia ada untuk tujuan berkenaan. Ketiga-tiga ADUN tersebut - Lau Weng Sheng, Rajiv Rishyakaran dan Yeo Bee Yin - akan mengusulkan agar Enakmen 1988 iaitu enakmen agama untuk bukan Islam (Kawalan Penyebaran Kepada Umat Islam Selangor) dipinda atau dalam bahasa sebenarnya, dihapuskan. 

Penguasaan majoriti dua pertiga oleh Pakatan Rakyat ke atas DUN Selangor, akan memudahkan usul tersebut diterima, dibentang dan kemudian diluluskan.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh ketiga-tiga ADUN terbabit, tuntutan telah dibuat agar para pegawai dan anggota-anggota yang terlibat menyerbu serta merampas Bible berbahasa Melayu, dikenakan hukuman berat dan dipecat daripada jawatan yang disandang. Manakala ADUN-ADUN Pakatan Rakyat yang beragama Islam pula digesa agar tidak berselindung di belakang Istana Selangor, sebaliknya menyokong usaha-usaha DAP untuk meliberalisasikan Selangor sebagai sebuah negeri Kristian yang pertama di Semenanjung Malaysia.

Daripada kenyataan ketiga-tiga ADUN itu, Enakmen 1988 agama bukan Islam Selangor merupakan 'KELEMAHAN' yang perlu dipindah Di bawah Sub-Seksyen 9 enakmen yang sama, menyatakan seseorang melakukan kesalahan sekiranya (a) dalam sebarang tulisan yang disiarkan; atau (b) dalam sebarang ucapan atau kenyataan umum; atau (c) dalam sebarang ucapan atau kenyataan yang ditujukan bagi perhimpunan atau seseorang, atau (d) dalam sebarang ucapan atau kenyataan yang diterbitkan atau disiarkan dan pada sebarang masa yang diketahui akan diterbitkan atau disiarkan, menggunakaan perkataan 'Allah' atau 32 perkataan Arab lain termasuklah Hadis, Syariah, Khalifah, Fatwa, Alhamdulillah, Insya-Allah dan sebagainya untuk menyatakan atau menerangkan secara fakta, kepercayaan, idea, konsep, perlakuan, aktiviti, perkara atau sebarang kaitan dengan agama bukan Islam.

Menurut mereka, seksyen tersebut jelas bertentangan dengan Perkara 11 (1) dan Perkara 11 (3) Perlembagaan Persekutuan yang memberikan setiap warganegara Malaysia hak beragama, mengamalkan dan menguruskan agamanya. Seksyen enakmen seperti ini perlu dipinda bagi memastikan kumpulan-kumpulan yang ekstrim tidak melakukan tindakan menentang kumpulan atau orang yang mengamalkan agama mereka sendiri.

Enakmen tersebut menurut ketiga-tiga ADUN DAP itu lagi perlu konsisten dan Perlembagaan Persekutuan yang dinyatakan di bawah Artikel 11 (4) bahawa "Undang-Undang negeri dan wilayah-wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Labuan, dikawal oleh Undang-Undang Persekutuan bagi mengawal atau menghalang penyebaran sebarang doktrin atau kepercayaan lain daripada disebarkan kepada orang yang beragama Islam" perlu dipinda dan diubah agar tidak mencabuli hak-hak bukan Islam. 

AMUKANMELAYU - PUAK ANTI SUNNAH(P.A.S.) adalah Puak yang membuat perkara-perkara yang tidak di buat oleh Rasullullah dan mereka mengatakan ianya tidak termasuk dalam kumpulan Orang-orang yang MUNAFIK. Mereka ini ada di mana-mana, dalam NGO, Parti Politik, Persatuan, orang perseorangan dan ianya tidak kecuali hingga di dalam keluarga kita malah di dalam rumah kita sendiri.Amat malang bagi Islamelayu, sekarang ini mereka bersatu pula dengan KAFIRUN untuk menghapuskan KUASA ISLAMELAYU di Malaysia.