,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 9 January 2014

MALAYSIAKU - JIKA ULAMAK YANG MENDIRIKAN GEREJA MELAYU, FITNAH SUDAH TIDAK BERDOSA


Gue mau bilang sama lu!.....kalu lu mau makai Cross, baik sendirian aja yaaa....

Rampasan Bible:Jangan Kita Terhegeh-Hegeh Pertahankan JAIS


Kenapa saya tidak peduli hal JAIS? Sebab 90% kakitangan JAIS adalah penyokong totok Pas. Dengarlah cara mereka berkhutbah di sekitar Selangor, cara mereka membantu Pas memburukkan UMNO. 
Tidak ada sebab untuk saya bertungkus lumus menyokong JAIS sedangkan Pas berpeluk tubuh.
Memanglah ini perjuangan Islam, tapi sikap hipokrit JAIS menyebabkan saya sekadar menyokong dari jauh selagi Pas tidak tampil mempertahankan mereka.
Dipetik dari facebook Ab Jalil Baker 

PANAS BERAPI! APA BENAR MB SELANGOR ARAHKAN JAIS SERAH SEMULA BIBLE BAHASA MELAYU KEPADA GEREJA SEMULA?

KALAH LAGI - Ini adalah keratan bible bahasa melayu yang telah diserahkan semula kepada pihak gereja. Jika anak anda telah BERPEGANG dengan AL-KITAB, Anda tentu tahu siapa yang harus di PANCUNG terlebih dahulu.

Ini adalah akidah kita. Pertahankanlah tanpa mengira latar belakang politik.


Memang Bijak.....memang bijak...., Kedai di Selangor,  JAIS Selangor 90% orang PAS, Exco Ugama MB Selangor yang pegang,  Kerusi ADUN PAS yang Majoriti dan bila serbuan di lakukan dan KES ini meletup.. hehehehe.....UMNO yang salah...apa punya turrrr...la hangpa ni....Kerana POLITIK, HATI ULAMAK  menjadi HITAM.

isu-kalimah-kerja-umno 
Buat fitnah ni mudah tapi nak perbetulkan apa yang telah difitnah lebih susah terutama sekali bila seseorang tu dah ada nama besar atau pernah berkhidmat dalam jawatan tertentu dalam negeri. Bekas mufti atau MB  sama saja. Jangan asyik menetukan syurga dan neraka kepada yang jahil agama sahaja, yang berstatus ULAMAK juga tidak terlepas dengan godaan iblis dan ramai juga yang menghuni Neraka dari gulungan yang mengentahui atau ahli ugama walau pun mereka pernah bersolat di belakang Nabi. Apabila mencipta fitnah dan BERPOLITIK, jelas  hati mereka telah menjadi HITAM.

Kalau MAZA keluarkan kenyataan yang berapi-api dan mencabar minda menerusi Facebook selepas ini, jangan percaya kerana yang mengeluarkannya adalah orang lain. Atau lebih tepat lagi orang upahannya.

Seperti yang kita ketahui, kebenaran mengatasi kebatilan. Af'al Allah Taala merangkumi perbuatan yang baik pada pandangan zahir mahupun perbuatan jahat pada pandangan zahir tetapi tidak pada hakikat seperti kufur dan maksiat. 

‘Mujahid seru Putrajaya halang badan Islam keruhkan hubungan antara agama’
Mujahid disambut Uskup Agung Murphy Pakiam di majlis perayaan Krismas Christian Federation baru-baru ini

Mujahid: “Serbuan ini melambangkan kebodohan”

.
Petikan [TMI, 4 Jan 2014]
“Bagi pemimpin PAS, Datuk Dr Mujahid Yusof (gambar), tindakan Jais ketika membuat serbuan itu merosakkan nama baik Islam di kalangan bukan Islam.
“Melainkan Jais memberikan bukti yang jelas bahawa agama Kristian telah disebarkan kepada umat Islam, keseluruhan serbuan ini melambangkan kebodohan dan tidak tahu apa-apa. Dan daripada membuat promosi tentang Islam yang sebenar, pihak berkuasa yang sepatutnya mengawal kepercayaan, telah menyebabkan kekeliruan lebih besar di kalangan umat Islam sendiri. Bila berlaku salah faham, pihak pelampau akan mengambil kesempatan,” kata Mujahid yang juga ahli parlimen Parit Buntar itu.
Ketika komuniti Kristian terkejut, umat Islam seperti Azmi, Mujahid dan pendakwah terkenal Dr Mohd Asri menggelengkan kepala mereka kerana tidak percaya perkara ini boleh berlaku.

Salman al-Farisi, Maka aku berkata: Mohon dijauhkan perkara tersebut! Dan aku telah mendengar Rasulullah Saw. bersabda: “Umatku akan mengikut sunnah Bani Isra’il sepenuhnya sehingga jika mereka memasuki lubang biawak sekalipun, mereka akan memasukinya bersama mereka,[15] kerana sesungguhnya Taurat dan al-Qur’an telah ditulis oleh Malaikat dalam satu lembaran dengan satu penulisan. Lantaran itu, contoh-contoh dan sunnah-sunnah adalah sama”.


Pas akui slogan, logo Pas For All hampir sama Israel 4 All
KUALA LUMPUR 22 April - Pas mengakui slogan dan logo Pas For All yang diperkenalkan pada 2007 sebagai platform politik kepada semua rakyat Malaysia hampir menyamai slogan dan lambang Israel 4 All. -Friday, April 23, 2010 - utusanonline-

“Allah for all” – The Herald

 Twitter - mparitbuntar- Just made my point on the issue ... 2013-10-16 10-59-58 

Mujahid shows how a leader befitting of Islam reaches out to Christians  


 


 isu-kalimah-kerja-umno



Najib MANTAN PM Malaysia??

APA AGENDA SEBENARNYA DI SEBALIK SEMUA INI?

Ramai dah beritahu bahawa PEMANDU memang musuh dalam selimut yang mahu jatuhkan kerajaan Najib. Selama ini dah diberitahu PM tapi dia berdegil.



PEMANDU yang mengesyorkan dihapuskan semua jenis subsidi agar kerajaan dibenci rakyat jelata menyebarkan di Twitter bahawa Najib yang sudah Mantan PM berkata subsidi untuk makanan dan tenaga tak boleh dikekalkan.

Mereka macam tahu bahawa selagi subsidi ditarik dan harga barang naik mendadak dan impian high income economy dapat didendangkan lagi, jatuhlah dato Najib.

Nampaknya Twitter yang terlepas hari ini jelas terbocor hasrat sebenar PEMANDU nak memantankan Dato Najib.

 

APAKAH Benar ROSMAH the next PM?


Senyum... Tak Perlu Kata Apa Apa...! Sisters Of Infant Jesus Arahkan Sekolah Convent Padamkan Tulisan Jawi Pada Signboard Sekolah