,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 14 January 2014

HAK ASASI TENGKORAK HAMPA - MANA PAS....NAJIB NAK BAGI APA LAGI KAT SEKOLAH CINA?


MENERIMA Anugerah di saat HAK ASASI Islam di CABUL

Guru Mualaf SJKC Diarah Buka Tudung Jika Mahu Mengajar

1
Gambar Hiasan

KOTA TINGGI 12 Jan. – Penduduk Kampung Teluk Sengat, dekat sini yang marah menggantung beberapa kain rentang dan menampal puluhan poster bagi mencemuh tindakan seorang ahli jemaah pengurus sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) yang didakwa meminta seorang guru Cina Muslim membuka tudung.

Wanita itu turut diancam keselamatannya jika enggan berbuat demikian.
Memetik laporan dari Utusan Malaysia, ahli jemaah pengurus sekolah yang dikenali sebagai Pang berusia dalam lingkungan 60-an itu telah menyuruh guru mualaf berusia 25 tahun supaya membuka tudung selain mengancam keselamatannya sekiranya enggan berbuat demikian.

Berikutan ugutan itu, guru tersebut membuat laporan di Balai Polis Teluk Sengat dan berdasarkan maklumat terbaru, guru berkenaan ditukarkan serta-merta ke sebuah sekolah di bandar ini.
Sementara itu, Pengerusi Badan Kebajikan Sekolah Agama Teluk Sengat, Abd. Zani Shariff kesal dengan tindakan pihak berkenaan yang boleh menimbulkan rasa tidak puas hati antara penganut agama, khususnya umat Islam.

“Walaupun saya rasa tercabar dengan tindak-tanduk lelaki tersebut memainkan isu agama sehingga menimbulkan rasa marah umat Islam di sini, namun saya berharap pihak berkenaan dapat membendung isu panas ini daripada berpanjangan yang boleh mencetuskan isu perkauman,” katanya yang ditemui di sini hari ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga negeri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Johor Lama, Asiah Md. Ariff berkata, dia telah mendapatkan maklumat ketua kampung yang meminta supaya perkara itu diserahkan kepada pihak berkuasa untuk disiasat.
“Harapan saya supaya keadaan di kampung ini berjalan seperti biasa dan mungkin ada sedikit kawalan yang perlu dibuat supaya tidak menimbulkan perkara yang tidak diingini.

“Jadi, saya harap pihak berkuasa akan segera mengambil tindakan seterusnya melakukan siasatan,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Rahmat Othman menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) mengesahkan menerima laporan yang dibuat oleh seorang penduduk tentang perkara berkenaan.

Guru "MUALAF" Wanita Dilarang Memakai Tudung Ke Sekolah!


Amukanmelayu amat harapkan Kementerian Pelajaran melalui Pejabat Pelajaran Daerah dapat turun menyiasat kesahihan dakwaan ini. Jika terbukti benar ada jemaah pengurus sekolah yang cuba berkelakuan biadap sedemikian, sepatutnya diambil tindakan segera terhadap pengurusan sekolah terbabit.

Kementerian juga hentikan segala dana dari kerajaan dari sekolah terbabit. Hentikan pembayaran gaji guru yg mengajar di sekolah terbabit dan biarkan jemaah pengurus sekolah tersebut mencari dana sendiri untuk menguruskan sekolah itu. 


AMUKANMELAYU - Amacam PAS....takkan duk diam saja kot. PM kangkong nak bagi apa lagi kat Sekolah Cina?